دستگیری عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجازی

دستگیری عامل هتک حیثیت افراد در فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: شخصی که اقدام به تهدید، توهین و انتشار تصاویر شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌نمود توسط این پلیس دستگیر شد.

به گزارش گرداب، سرهنگ ستاد امین یادگار‌نژاد در این خصوص تصریح کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد بعد از گم شدن گوشی موبایلم، شخصی طی تماس تلفنی با بنده اعلام نمود در صورتی که اقدام به ایجاد رابطه نا‌مشروع با وی ننمایم تمامی عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی موجود در موبایلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند که رسیدگی به پرونده با موضوع هتک حیثیت در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی‌ در خصوص تهدید و اخاذی صورت گرفته افزود: پس از  بررسی فنی توسط کارشناسان این پلیس متهم دستگیر و‌ اعتراف نمود که مبلغ 70 میلیون ریال به ایشان بدهکار بوده‌ام و زمانی که شاکیه جهت گرفتن بدهی به منزل شخصیم آمدند در موقعیتی مناسب تلفن همراهشان را سرقت و این نقشه را پیاده‌سازی نمودم.
 
سرهنگ یادگار‌نژاد افزود‌: در بازجویی‌های به عمل آمده، ابتدا متهم عمل ارتکابی را انکار کرد، که در مواجهه با مدارک و ادله‌های رایانه‌ای ضمن اقرار به بزه انتسابی، انگیزه خود را از این عمل مجرمانه پرداخت نشدن بدهی گذشته خود دانست.
 
رئیس پلیس فتا کرمان‌ با بیان این‌که ذخیره کردن تصاویر شخصی بر روی گوشی همراه به هیچ عنوان درست نیست، گفت: احتمال سرقت، مفقودی و هک گوشی‌های موبایل می‌تواند تبعات جبران ناپذیری مانند اخاذی‌های مالی و مسائل اخلاقی به همراه داشته باشد.
 
این مقام انتظامی در ادامه تصریح‌کرد: کابران گوشی‌های هوشمند باید بدانند که محل ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی است که آنها نیز نباید در دسترس دیگران باشد.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان گفت: از شهروندان محترم می‌خواهیم که برای سیستم‌های هوشمند شخصی خود رمزهای عبور قوی که ترکیبی از اعداد، حروف و نشانه است، انتخاب نمایند تا امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصیشان به حداقل برسد. 
 
 
منبع:  پايگاه اطلاع رساني پليس فتا