Gerdab.IR | گرداب

آیت الله موحدی کرمانی:

فضای مجازی بر عمود دین تاثیر می گذارد/ باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و اخلاقی نمود

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از استفاده غلط از فضای مجازی یادآور شد: فضای مجازی بر عمود دین تاثیر می گذارد. در این مورد باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و اخلاقی نمود و هم هشدارهای لازم به جوانان داده شود تا از استفاده غلط از این فضا بپرهیزند.

به گزارش گرداب، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود ضمن توصیه مردم به تقوای الهی گفت: تقوا سرمایه دنیوی و اخروی است و ما در این دنیا به بازاری وارد شدیم که نیاز داریم چیزهایی را بخریم و بفروشیم و از جمله چیزهایی که باید بخریم بهشت است که سرمایه مورد نیاز برای خرید آن، تقوا است. 

وی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: ایشان نسخه حکومت عدل امام علی (ع) بودند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید هستیم و یکسال بر ما گذشت و باید عملکرد خود را بررسی کنیم که آیا ارتقا داشتیم؟، تصریح کرد: این روزها باید بیشتر به یاد مستضعفان جامعه باشیم که این مسأله از مسائل شب عید نوروز است.

وی با اشاره به اینکه نقطه مقابل محبت ظلم است افزود: وای بر حکومتی که اساسش ظلم است چرا که حکومت با ظلم باقی نمی ماند. قضات محترم توجه کنند که مبادا حق مظلومی در دادگاه پایمال شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه دشمن شناسی یکی از مسائل محوری است، گفت: برجام به عنوان یک تجربه بی اعتمادی به آمریکا را ثابت کرد. آمریکا دشمن ماست و قرار بود پس از 6 ماه همه تحریم ها برداشته شود اما نه تنها برداشته نشد به بهانه های واهی تحریم ها بیشتر شد.

وی افزود: کسی که به تعهداتش پایبند نیست چگونه بر سر مسائل منطقه با او مذاکره کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: برای بیکاری خانمان سوز هرچه زودتر فکری کنید. مبادا فقط حرف باشد و عمل نشود و مشکلات معیشتی مردم دغدغه رهبری و خبرگان است.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: یکی از عوامل محبت دولت و ملت ارتباطات ساده بین دو طرف است و مبادا نتوانند دردشان را به دولتمردان بگویند و زندگی اشرافی دولت را از مردم جدا می کند و این فاجعه است.

وی با بیان ساده زیستی رهبری انقلاب افزود: بیایید همه همچون رهبری ساده زیست باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دزدان بین المللی اموال مردم را غارت می کنند و آمریکا می خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد. وزیر خارجه انگلیس با کارنامه سیاه حقوق بشری خود را ارتقا دهنده حقوق بشر در جهان تلقی می کند که این بی شرمی و بی حیایی است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به لفاظی وزیر دفاع عربستان علیه ایران گفت: این ادعاها در حالی از سوی مقام‌های سعودی مطرح می شود که کودک کشی کار هر روز آن ها در یمن است. یک انسان مظلوم را کشتن مساوی است با تا ابد در آتش سوختن. اگر ما اقدامی انجام دهیم از مظلوم حمایت می کنیم که توصیه قرآن است.

وی در واکنش به اظهارات عادل الجبیر تاکید کرد: این شما هستید که کشور خود را نابود می‌کنید. شما آقایان را نصیحت می کنم که دست از ظلم بردارید که در این صورت با ظلم خودتان نابود می شوید. این منحصر به عربستان نیست و مجامع بین المللی با سکوت نسل کشی در میانمار و کودک کشی در یمن اعتبار خود را از دست داده اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ما باید به اعتبار و اقتدار خود بیندیشیم. ایرانی که در دوران دیکتاتوری پهلوی ذلیل آمریکا بود به برکت عمل به چهار عنصر مورد تاکید رهبری به قدرت منطقه تبدیل شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با ابراز تاسف از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: تا کی باید شاهد این صحنه‌ها باشیم. با اعمال جاهلانه چشم یکدیگر را کور می‌کنند و دنیا این صحنه‌ها را می بیند به رشد ما شک می‌کند. 

ایشان با انتقاد از استفاده غلط از فضای مجازی و تاثیر منفی آن بر زندگی خانوادگی و رشد بالای طلاق یادآور شد: فضای مجازی بر عمود دین تاثیر می گذارد. در این مورد باید فضای مجازی را پر از معارف دینی و اخلاقی نمود و هم هشدارهای لازم به جوانان داده شود تا از استفاده غلط از این فضا بپرهیزند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اندک اندک به انتخابات به عنوان روز امتحان بزرگ که سرنوشت 4 ساله کشور را رقم می زند نزدیک می شویم. امانت را می خواهیم دست چه کسی بدهیم و باید سعی بدیع را در شناخت اصلح کنیم و غفلت از این موضوع مجازات سختی را در قیامت در پی خواهد داشت. باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و بر اساس آن رای داد.