فرزند نماینده مجلس روسیه به جرم هکری در آمریکا زندانی شد

فرزند نماینده مجلس روسیه به جرم هکری در آمریکا زندانی شد
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

فرزند یکی از نمایندگان مجلس روسیه به جرم هک کردن کارت های اعتباری آمریکایی به 27 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گرداب، برآوردها نشان می دهد فعالیت های هکری این فرد نزدیک به 170 میلیون دلار خسارت به بارآورده است.

Roman Valeryevich Seleznev سی و دو ساله که به Track2 شهرت دارد در آگوست سال 2016 و بر اساس حکم دادگاه گناهکار شناخته شد. وی با آلوده کردن هزاران رایانه به بدافزاری مخرب توانست شماره ها و دیگر اطلاعات کارت های اعتباری را سرقت کرده و آنها را در بازارهای زیرزمینی اینترنتی به فروش رساند.

او طی سال های 2009 تا 2013 شماره های بیش از 1.7 میلیون کارت اعتباری متعلق به 3700 موسسه مالی و بیش از 500 کسب و کار دیگر در آمریکا را سرقت کرد که از جمله آنها می توان به دهها رستوران و پیتزافروشی در آمریکا اشاره کرد.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا داده های مسروقه برای سرورهایی در اوکراین و روسیه ارسال می شدند و به فروش می رسیدند و این هکر از این طریق دهها میلیون ها دلار به جیب زده است. وی در جولای سال 2014 و بعد از یک سال عملیات پلیسی مخفی شناسایی و در یک کشور ثالث دستگیر شد و علاوه بر جریمه 170 میلیون دلاری ممکن است به دلایل دیگری هم محکوم شود.

پدر این هکر Valery Seleznev نماینده مجلس روسیه از متحدان ولادمیر پوتین رییس جمهور این کشور است. سفارت روسیه در آمریکا خواستار فرجام خواهی در مورد این حکم شده و دستگیری و انتقال این فرد به آمریکا را آدم ربایی توصیف کرده است.