اینستاگرام از مرز 700 میلیون کاربر فعال ماهانه گذشت

اینستاگرام از مرز 700 میلیون کاربر فعال ماهانه گذشت
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

اینستاگرام اعلام کرده است که کاربران فعال ماهانه این برنامه از مرز 700 میلیون رد شدند. این پیشرفت نسبت به زمانیکه اینستاگرام تنها به صورت کلی 100 میلیون کاربر داشت، در فاصله زمانی بسیار کمی اتفاق افتاده است.

به گزارش گرداب، اینستاگرام در ماه اکتبر سال 2010 راه اندازی شد و تا فوریه سال 2013 طول کشید تا تعداد کاربران فعال ماهانه آن به 100 میلیون برسد. اما در مارس 2014 زمانیکه این سرویس توسط شرکت فیسبوک خریداری شد تعداد کاربران آن 200 میلیون رسید. تا 6 ماه قبل از دسامبر سال گذشته به طور میانگین در هر 9 ماه 100 میلیون به کابران این سایت افزوده میشد و در دسامبر 2016، شش ماه طول کشید تا تعداد کاربران فعال ماهانه آن به 600 میلیون رسید. اما این پیشرفت در مرحله بعدی تنها 4 ماه زمان برد، یعنی از کمتر از همیشه و حالا اینستاگرام اعلام کرده است که تعداد کاربران آن از مرز 700 میلیون گذشته است.

کاربر فعال ماهانه یک معیار معمول برای سنجش است اما محدودیت هایی نیز دارد. این استاندارد اجازه نمیدهد که نکات دقیق بررسی شود، چه کسی روزانه چند پست در حساب خود به اشتراک میگذارد و چه کسی در طول ماه تنها چند بار فید اصلی برنامه را اسکرول میکند. اینستاگرام مدعی است که عوامل پشت صحنه باعث رشد کاربران این برنامه شده است؛ عواملی مانند بهبود فرآیند پیدا کردن دوستان و ثبت نام برای اولین بار که بسیار آسان است. از طرفی نمی توان گستاخی بسیار موثر اینستاگرام در سرقت قابلیت Story از برنامه اسنپ چپ را در این روند رو به رشد خیره کننده نادیده گرفت.