مونتاژ متقلبانه ضد انقلاب؛

فیلم منتشر شده توسط «سیا» تقلبی از آب درآمد

فیلم منتشر شده توسط «سیا» تقلبی از آب درآمد
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

چندی است فیلم یک دقیقه و 52 ثانیه‌ای از خانه مصدق روز 28 مرداد 1332 که آثاری از هجوم مردم در آن به چشم می‌خورد بی‌آن‌که شخص یا مؤسسه‌ای مسئولیت آن را پذیرفته باشد در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

به گزارش گرداب، چندی است فیلم یک دقیقه و ۵۲ ثانیه‌ای از خانه مصدق روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که آثاری از هجوم مردم در آن به چشم می‌خورد بی‌آن‌که شخص یا مؤسسه‌ای مسئولیت آن را پذیرفته باشد در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

در بخش پایانی این فیلم، فیلم دیگری در ۳ یا ۴ ثانیه از آیت‌الله کاشانی، دکتر مظفّر بقایی، سید شمس‌الدین قنات‌آبادی و نمایندگان دیگر مجلس شورای ملی دوره هفدهم و فیلم دیگری از سپهبد زاهدی به فیلم خانه مصدق الحاق شده است.

در زیرنویس فیلم خانه مصدق نوشته شده: «فیلمی نادر منتشر شده توسط «سیا» از ورود آیت‌الله کاشانی به همراه زاهدی و نمایندگان آمریکا و انگلیس به ویرانه‌های خانه دکتر مصدق یک ساعت بعد از پیروزی کودتا». این ادعا، دروغ آشکار است.

اگر با دقت به این فیلم نگاه شود نام یک آرشیو خصوصی به گونه کم‌رنگ به نام "www.atelierdesarchivesfree.fr" روی آن دیده می‌شود که نشانی کامل آن در پاریس در سایت آن بازتاب دارد و هیچ ارتباطی به سازمان «سیا» ندارد. 

در همین فیلم، درهای بزرگ ساختمان مجلس به چشم می‌خورند که مونتاژ متقلبانه این فیلم را آشکار می‌سازند. تصویر دو نظامی نیز که با تفنگ‌های خود در حال نشانه‌گیری هستند آشکارا در برابر نمای ساختمان مجلس شورای ملی در میدان بهارستان است و نه خانه مصدق.

انگیزه این صحنه‌سازی هم سرپوش نهادن بر واقعیت‌های تاریخی سال ۱۳۳۲ و ادامه ترور شخصیت آیت‌الله کاشانی و نمایندگان شجاع مجلس شورای ملی است. این عملیات رسانه ای به منظور تطهیر عامل اصلی کودتا یعنی دولت منفور آمریکا و پنهان کردن اشتباه مصدق در اعتماد به آمریکایی ها ست.  اشتباهی که سرپوش گذاشتن بر آن توجیه کننده سیاست های دولت است و بوقچی های دولتی در آن میدمند.