تماس صوتی بر بستر وای فای راه اندازی شد

تماس صوتی بر بستر وای فای راه اندازی شد
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶

مکالمه تلفنی بر بستر وای فای که پیش از این به صورت پایلوت در پیاده روی اربعین امسال برای زائرین ارائه شده بود، به صورت رسمی در کشور راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری  گرداب، مکالمه تلفنی بر بستر وای فای (وای فای کالینگ) که پیش از این به صورت پایلوت در پیاده روی اربعین امسال برای زائرین ارائه شده بود، به صورت تجاری و رسمی در کشور راه اندازی شد.

با استفاده از سرویس تلفای، مشترکین نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت و با نصب اپلیکیشن تلفای، فعالسازی سرویس واتصال به هر شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند.

مشترکین می توانند پس از فعالسازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت کنند. هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس عادی بوده و با استفاده از این سرویس اتصال به هر شبکه وای فای، مشابه اتصال به آنتن موبایل است.

این سرویس به عنوان راه حلی برای برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا بوده و مشکل ناپایداری آنتن دهی شبکه تلفن همراه در این نقاط یا داخل برخی ساختمان ها ارائه شده است.

مشترکینی که سیم کارت یوسیم دارند و گوشی همراه آنها اندروید ۴.۴ به بالا باشد، می توانند از این سرویس استفاده است و برای برای سیستم عامل ios نیز به زودی ارائه می شود.

این سرویس فعلا برای مشترکان همراه اول ارائه شده است.