گرانی محصولات الکترونیکی در آمریکا سر به فلک می‌کشد!

گرانی محصولات الکترونیکی در آمریکا سر به فلک می‌کشد!
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

گزارش‌های منتشره حاکی است که قیمت محصولات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های واردات کالا از چین، به میزان قابل توجهی گران خواهد شد.

به گزارش گرداب، با توجه به آغاز جنگ و دعوای تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین که به موجب آن، تعرفه واردات ۸۰۰ نوع کالا از چین ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت محصولات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد که این امر درنهایت به ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آمریکایی تمام می‌شود.

آمریکا که به زودی تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی را برای تعداد بسیار زیادی از اقلام و کالاهای وارداتی از چین اعمال کند، خیل عظیمی از محصولات و قطعات الکترونیکی نیز شامل آن‌ها می‌شود که تاکنون به علت واردات از چین، برای شرکت‌های تولیدکننده همچون اپل بسیار ارزان‌تر تمام می‌شد و آن‌ها می‌توانستند با قیمت تمام شده و نهایی کمتری، محصولات موردنظر خود را تولید کرده و به دست مشتریان و طرفداران خود برسانند.

البته دفتر تجارت ایالت متحده علت این افزایش تعرفه‌های گمرکی برای واردات محصولات چینی به آمریکا را قبضه بازار آمریکا و سایر کشورها توسط چین و همچنین نقض حق اختراع چینی‌ها از شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده است.

این اقدام به‌طور قطع تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیکی در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد چراکه اغلب آن‌ها در چین کارخانه‌هایی را احداث کرده‌اند و بسیاری از قطعات موردنیاز خود را در این کارخانه‌های چینی با قیمت تمام شده کمتری تولید و تامین می‌کنند. بدین ترتیب، این افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بدون شک قیمت محصولات الکترونیکی را به شدت بالا می‌برد و این امر برای هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های مختلف بیشتر به چشم می‌آید.