Gerdab.IR | گرداب

نخستین مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی صادر شد

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

پس از مدت‌ها مناقشه تاکسی‌داران و اتومبیل‌های کرایه بر سر فعالیت بدون مجوز تاکسی‌های اینترنتی، اولین اپلیکیشن درخواست تاکسی اینترنتی از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کرد.

به گزارش گرداب، اولین اپلیکیشن درخواست تاکسی اینترنتی از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کرد و به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

کسب و کار تاکسی های اینترنتی در ایران با چالش مقابله با صنف سنتی تاکسی‌داران و آژانس‌های خودرو آغاز شد.

اپلیکیشن کارپینو از خودروهای دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران استفاده می‌کند و سعی دارد ناوگان تاکسی‌رانی و آژانس‌های تاکسی را طبق فناوری های روز وارد کسب وکارهای الکترونیکی کند.

احسان جهانی مدیر عامل این اپلیکیشن با تاکید بر اینکه اپلیکیشن‌های موجود فعلی صرفا خدمات آنلاین رایج در کشورهای پیشرفته را در ایران بومی‌سازی کرده‌اند، گفته: این اپلیکیشن هیچ وابستگی به خارج ندارد و تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران آن ایرانی هستند و با توجه به حساسیت‌های نهادهای سیاست‌گذار کشور در دسترسی به اطلاعات و سورس برنامه از خارج از کشور، تمامی اطلاعات اپلیکیشن در سرورهای داخلی نگهداری می شود.

وی با اشاره به رفع ایرادات شیوه فعلی فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی در مجوز رسمی، گفت: در اپلیکیشن دارای مجوز به دلیل قوانین تاکسیرانی خودروها دارای معاینه فنی و پروانه رسمی هستند، رانندگان تأییدیه پزشکی و روان‌شناسی و گواهینامه‌های شهر شناسی دارند و سرنشینان خودرو تحت پوشش بیمه حوادث و مسئولیت اجتماعی هستند.

نسخه اندروید این اپلیکیشن تولید شده و نسخه آی او اس نیز در فروردین 96 عرضه می‌شود.