دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی

دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

شخصی كه اقدام به دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه اجتماعی افراد و ایجاد صفحات جعلی به اسم آنها در فضای مجازی‌ می‌نمود توسط این پلیس دستگیر شد.

به گزارش گرداب، سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد در این خصوص تصریح كرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس اعلام كرد كه اکانت شبکه اجتماعی دخترش هك شده است كه رسیدگی به پرونده با موضوع دسترسی غیر مجاز به سامانه‌های مخابراتی در دستور كار كارگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی‌ در خصوص دسترسی غیر مجاز صورت گرفته افزود: پس از بررسی فنی توسط كارشناسان این پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم به هویت معلوم در یكی از شهرستان‌های استان شدند.
 
این مقام ارشد انتظامی در خصوص جعل هویت در فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می‌کند موضوع جعل هویت بوده به خصوص در زمانی که کاربر در زمینه‌ای جزء افراد سرشناس و شناخته شده باشد. در صورتی که در حیطه کسب و کار یا حوزه اجتماعی خود، فرد سرشناسی هستید، ممکن است افراد دیگری با سوء‌استفاده از محتواها و اطلاعاتی که شما به صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌اید، با نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه، دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه دست بزنند، از این رو هوشیاری در حفظ اطلاعات و محتواهای خصوصی کاملاً اهمیت دارد.
 
رئیس پلیس فتا کرمان  در پایان از شهروندان محترم خواست در این فضا به افراد ناشناس اعتماد نكنند زیرا شبکه‌های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری، اشاعه مسائل ضد اخلاقی و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند. از این رو از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصاویر و طرح مطالب اغوا کننده سعی در ارتباط گیری و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه ی خود هستند، اجتناب نمائید.  
 
منبع:پايگاه اطلاع رساني پليس فتا