تشویش اذهان عمومی با انتشار خبر رفع فیلتر تلگرام

تشویش اذهان عمومی با انتشار خبر رفع فیلتر تلگرام
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸

خبر کذب «احتمال رفع فیلتر تلگرام » به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عصر امروز به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر و به همان سرعت نیز تکذیب شد.

به گزارش گرداب، عصر امروز خبری مبنی بر رفع فیلتر تلگرام تا دو هفته آینده منسب به دبیر شورای عالی فضای مجازی به سرعت در شبکه های اجتماعی و تعدادی از رسانه های کشور منتشر شد.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انتشار این خبر و با تاکید بر اینکه جلسه ای دراین زمینه برگزار نشده است، رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.

 عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: صحبت نقل شده از آقای فیروزآبادی مبنی بر اینکه همان مرجعی که درباره فیلتر تلگرام تصمیم گرفته همان مرجع نیز باید نسبت به بروزرسانی و نقص این تصمیم اقدام کند، درست است. هرچند که اگر شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تصمیمی بگیرد هر یک از قوا عدم تمکین ندارند.

وی افزود:‌ در خبر مطرح شده آمده است که آقای فیروزآبادی از رفع فیلتر صحبت کردند این در حالی است که نه در شورا و نه در یکی از کمیسیون‌های اصلی که بنده حضور دارم درباره رفع فیلتر صحبتی نشده است و کلا اجتماع‌ نظری در این زمینه در شورا وجود  ندارد و یقیناً تکذیب می‌شود.

مدتی بعد فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی طی مصاحبه ای تاکید کرد که این خبر جعلی و ساختگی است و آن را تکذیب کرد.

از سوی دیگر مرکز ملی فضای مجازی نیز طی اطلاعیه ای تاکید کرد که « این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچگونه مکاتبه‌ای با رئیس قوه قضاییه صورت نگرفته است، بنابراین صحت ندارد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است « این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی متعاقباً پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد گرفت.»