نبرد تکنولوژی شرق و غرب

نبرد تکنولوژی شرق و غرب
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

تحریم شرکت‌های چینی از سوی وزارت بازرگانی آمریکا و قطع همکاری میان این دو کشور باعث پیشتازی چین در زمینه تکنولوژی شده است.

به گزارش گرداب، پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا کارخانه‌های چین را در فهرست سیاه خود قرار داد و تحریم کرد، شرکت‌های آمریکایی همکاری خود را با هوآوِی (شرکتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات) قطع کردند. با توجه به پیشتاز بودن هوآوِی در زمینه تکنولوژی 5G، این جدایی برای آمریکا شکستی بزرگ رقم زده‌ است.

اما گفته می‌شود وزارت بازرگانی آمریکا قوانین جدیدی وضع کرده که به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد، پابه‌پای رقیب چینی خود، به تولید فناوری در زمینه 5G بپردازند. این قوانین مورد تایید وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته و به زودی برای تایید به دیگر بخش‌ها نیز خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، احتمال دارد قوانین جدید وضع شده از سوی وزارت بازرگانی عکس‌العملی به صحبت‌های «تام کاتن» و «مارکو روبیو»، دو سناتور ضد-چینیِ آمریکا، خطاب به وزارت بازرگانی، وزارت امور خارجه و پنتاگون باشد.

قوانین جدید به نوعی وضع شده که امکان کار در حوزه فناوری جدید 5G را به شرکت‎‌های آمریکایی خواهد داد و در آن گفته شده تحریم‌ها علیه کشور چین نباید مانع کسب جایگاه اول تکنولوژی جهان از آمریکا شود.