Gerdab.IR | گرداب

جاسوسان سیا در آشپزخانه شما هستند!

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

اظهارات رئیس سیا نشان می‌دهد این سازمان با یخچال، تلویزیون و هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل می‌شود، به جاسوسی از شهروندان داخل و خارج آمریکا می‌پردازد.

به گزارش گرداب، با پیشرفت ابزارهای برقی هوشمند و استفاده هر چه بیشتر آنها به عنوان بخشی از ابزارآلات ساختمان، امکان جاسوسی خانه‌ها بسیار آسان‌تر شده است.

رئیس سازمان سیا، "دیوید پترائوس" با تایید این مطلب اظهار داشت که آمریکایی ها با استفاده از این وسایل این امکان را به سازمان‌های جاسوسی می‌دهند تا زندگی شخصی و خصوصی آنها را راحت‌تر تحت کنترل و نظارت قرار دهند.

دیوید پترائوس طی سخنان خود در نشست "این‌کیوتل" که پیرامون عملیات‌های سرمایه‌گذاری سیا در بخش فناوری بود، بیان داشت که این وسایل جدید همچون یخچال، اجاق گاز، و سامانه برق خانه که به اینترنت متصل می‌شوند می‌توانند "مفهوم رازداری و پنهان‌کاری ما را تغییر دهد."

وی افزود: «چنین ابزارهایی را می‌توان به وسیله فناوری‌هایی چون شناسایی فرکانس رادیویی، شبکه‌های حسی و سرورهای جاسازی‌شده کوچک که همگی با استفاده از محاسبات فراوان، کم‌هزینه، و پرقدرت به نسل بعدی اینترنت متصل می‌شوند، مکان‌یابی، شناسایی، رصد و از راه دور کنترل کرد.»

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده ریزپردازنده به نام ARM پردازنده‌های جدیدی را ساخته است که می‌توانند تقریباً درون تمامی وسایل خانگی جاسازی شده و به اینترنت وصل شوند تا از این طریق بتوان آنها را به همراه دیگر وسایل از راه دور تحت کنترل گرفت. این شرکت نام این محصول را "اینترنت اشیا" گذاشته است.

سؤالی که مطرح است، این است که این اطلاعات برای تحلیل و بررسی به کجا فرستاده خواهند شد. در حال حاضر سازمان امنیت ملی آمریکا، NSA دست به ساخت یک تأسیسات به شدت یک پارچه و مستحکم 2 میلیارد دلاری در اعماق صحرای یوتای آمریکا زده است که دور تا دور آن را کوه فرا گرفته است. قرار است این تأسیسات در ماه سپتامبر 2013 به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

"گیزمو" که در مورد وسایل برقی و فناوری‌های جدید فعالیت می‌کند در مورد این مرکز گفته است: «مرکز داده‌های یوتا کانون شبکه جهانی اطلاعات (GIG) به حساب می‌آید. این مرکز یک پروژه نظامی است که با چندین یوتابایت داده سروکار دارد. میزان این داده‌ها به حدی زیاد است که در حال حاضر واحد شمارش دیگری برای آن وجود ندارد.»

این وبگاه می‌افزاید: «این مرکز -با وجود هر یک از پست‌های شنود، ماهواره‌های جاسوسی، و مرکز داده NSA که به آن متصل می‌شوند- سبب می‌شود تا NSA تبدیل به بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی جهان شود.»

منبع: فارس