Gerdab.IR | گرداب

شکارچیان سایبری ارتش آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

واشنگتن گسترش مهارت‌های سایبری روسیه و چین را از نزدیک مدنظر دارد و دولت آمریکا تصریح کرده که حق دفاع در برابر حملات سایبری را درست مانند هر حمله دیگری برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، سرتیپ "مایکل باسلا"، ژنرال نیروی هوایی و معاون فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه به مقامات این صنعت گفت که ارتش بر روی ظرفیت‌های سایبری درست مانند هر سیستم تسلیحاتی عمده دیگری کار می‌کند.

باسلا در این باره در یک کنفرانس گفت: «ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی داشته‌ایم.»

وی درمورد گروه‌های "شکارچیان سایبری" ارتش آمریکا سخن گفت و از چندین برنامه جدید نام برد که همگی جزئی از تصمیم جدید پنتاگون برای روشنگری درباره فعالیت‌هایش در زمینه جنگ سایبری و دفاع در مقابل حملات روزانه به سیستم‌های رایانه‌ای‌اش هستند.

طبق گزارش حائز اهمیت دستگاه‌های امنیتی آمریکا که در ماه نوامبر منتشر شد، چین و روسیه از جاسوسی سایبری برای ربودن رازهای تجاری و فناوری آمریکا بهره می‌گیرند. هفته پیش، رئیس اطلاعات "فرماندهی سایبری آمریکا" به توضیح درباره آن چه پرداخت که آن را "مسابقه تسلیحات سایبری جهانی" می‌نامید.

بالسا گفت که واشنگتن گسترش مهارت‌های سایبری روسیه و چین را از نزدیک مدنظر دارد و دولت آمریکا تصریح کرده که حق دفاع در برابر حملات سایبری را درست مانند هر حمله دیگری برای خود محفوظ می‌داند.

وی گفت که این دو کشور آشکارا به شبکه‌های آمریکا نفوذ کرده‌اند.

باسلا گفت که این تهدیدهای روزافزون بدان معنی است که فضای سایبری یکی از معدود حوزه‌هایی است که ممکن است در سال‌های آتی با افزایش بودجه کمی روبرو شود؛ حتی با آن که طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است طی ده سال آینده بودجه ارتش آمریکا 478 میلیارد دلار کاهش داشته باشد.

با این وجود، وی گفت که اگر قانونگذاران آمریکایی 500 میلیارد دلار دیگر از بودجه ارتش کم یا مصادره کنند، رهبران ارتش احتمالا برای برآورده کردن همه اولویت‌های سایبری خود دچار مشکل خواهند شد.

وی به خبرنگاران گفت: «اگر بودجه ارتش بیش از پیش کاهش یابد، امکان دارد نیروی هوایی یا وزارت دفاع مجبور شوند تصمیم‌های دشواری درباره چشم‌پوشی از منابع سایر حوزه‌ها بگیرند. وظیفه اصلی نیروی هوایی که دفاع از سلاح‌های هسته‌ای کشور است، از گزند این کاهش‌ها در امان خواهد بود.»

بالسا گفت که شبکه‌های رایانه‌ای آمریکا هدف حملات پی در پی هستند و دشمنان آمریکا از وابستگی ارتش به این شبکه‌ها در همه جنبه‌های جنگی آگاهند و آن را نقطه ضعف این کشور می‌دانند.

وی گفت: «اینجا مسئله آرام پیش رفتن یا سریع به سمت مقصد دویدن در میان است. ما بر روی این ماراتون کار خواهیم کرد.»

وی موانع فنی پیش روی تلاش‌های نیروی هوایی برای خلق یک محیط کاری رایانه‌ای واحد و قابل دفاع را جایگزین کردن سرورهای رایانه‌ای جدید برای کنترل آن دانست و گفت که اعضای ارتش باید هنگام استفاده از اینترنت حتی در محیط‌های غیرکاری احتیاط کنند.

وزارت دفاع آمریکا سال پیش استراتژی سایبری جدید خود را اعلام کرد و اکنون هر یک از بخش‌های مسلح ارتش یک قسمت سایبری دارند.

"مدلین کریدون"، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور استراتژی جهانی گفت که سازمان ملل تلاش سایر کشورها برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای آمریکا و سرقت برنامه‌های گسترش تسلیحاتی این کشور را یکی از جدی‌ترین مشکلاتی می‌داند که در درازمدت با آن روبرو است.

منبع: مشرق