Gerdab.IR | گرداب

واکنش اوباما به خبر حمله سایبری به ایران

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۱

اوباما در کنفرانس خبری کاخ سفید نظر خود را درباره رسوایی‌های اخیر در رابطه با دست داشتنش در حمله سایبری به ایران عنوان کرد.

به گزارش گرداب، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری کاخ سفید به علنی شدن حملات سایبری به ایران واکنش نشان داد و پاسخ خبرنگاران را داد.

در این کنفرانس خبری و در ادامه پرسشهای مختلف خبرنگاران در زمینه های اقتصادی، یکی از خبرنگاران مسئله امنیت ملی را مطرح کرده و پرسید: در خصوص علنی شدن اخبار محرمانه از جمله فهرست اسامی افرادی که از نظر دولت آمریکا باید به قتل برسند و یا دستورانی که شما در مورد حملات سایبری به برنامه هسته ای ایران صادر کرده اید، واکنش شما نسبت به علنی شدن این اخبار چیست؟

"اوباما" در پاسخ گفت: «اولا باید بگویم نمی خواهم به جزئیات اینکه این اخبار محرمانه چه بوده اند اشاره ای کنم، اما باید بگویم مسائلی که مطرح کردید به امنیت ملی ما بر می گردد به دلایلی محرمانه اعلام می شوند. چرا که این اخبار حساس هستند و ممکن است جان افراد دخیل در آنها به خطر بیافتد. علنی شدن اینگونه اخبار باعث سخت تر شدن کار افراد درگیر در این امور و نیز سخت تر شدن کار من خواهد شد. به همین خاطر هم من هیچگاه از زمان آغاز ریاست جمهوری ام تاکنون چنین اقداماتی را برنتابیده ام. ما مکانیزم هایی را در دست داریم که اگر افراد دخیل در افشای اینگونه اخبار را شناسایی کنیم، عواقبی را برای آنها در نظر خواهیم گرفت. در برخی موارد این اعمال صورت کیفری به خود می گیرند و ما در مورد آنها دست به تحقیقات گسترده و کامل می زنیم. در نظر مقامات کاخ سفید، اینگونه اعمال، اشتباه و تهاجمی به حساب می آیند.»

بسیاری معتقدند درز این اطلاعات بر پایه تبلیغات انتخاباتی اوباما در آستانه انتخابات ماه نوامبر صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران