Gerdab.IR | گرداب

آمریکا پیش از حمله سایبری به ایران به فکر محافظت از خود باشد

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

اگر چه آمریکا می‌تواند به در فضای سایبر به ایران حمله کند ولی ایران هم رقیب سرسختی است و باید قبل از حمله به فکر محافظت از خود باشیم.

به گزارش گرداب، اندیشکده "هریتیج" به قلم "دیوید اینسرا" می‌نویسد: علاقه ایران به سازمان‌های شبه نظامی و نیمه رسمی، موضوع جدیدی نیست اما اخیرا یک شرکت جاسوسی خصوصی در گزارشی افشا کرده است که ایران برای جنگ سایبری، سازمان‌های متعدد شبه نظامی ویژه‌ای را در اختیار دارد.

این گروه‌ها متشکل از "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی"، "ارتش سایبری ایران" و "بسیج" که به حفظ امنیت داخلی کمک می‌کنند، هستند. ماه گذشته در یکی از همایش‌های "حزب‌الله سایبری" در تهران، ‌سربازان سایبری ایران برای گفت‌و‌گو در خصوص اهمیت نقش آنها در دفاع از حکومت ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی، گرد هم آمدند. وجود این قبیل سازمان‌ها و اقدامات،‌حاکی از تلاش ایران برای جلوگیری از نفوذ و تاثیر خارجی و شورش‌های داخلی مانند جنبش سبز است.

ایران با استفاده از سلاح ‌های خود در فضای مجازی و ارتباطی، نشان داده‌ است که رقیبی سرسخت در فضای سایبری است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. اکنون ما می‌دانیم که امکانات سایبری آمریکا، قادر به حمله به سیستم‌های حفاظت شده ایران است اما قبل از هر اقدامی ما باید قادر به حفاظت از خود باشیم.

منبع: فارس