Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 26

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۱

نرم‌افزار پیامک‌خوان فارسی/ ارسال پیام اینترنتی از طریق حرکت چشم!/ یو‌اس‌بی ویروس‌کش/ دستكشي براي حركت دادن اشياي مجازي!/ چتري براي تلفن همراه شما/ ساخت رایانه ویژه نابینایان در ايران و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 26" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

وبلاگ "استادان علیه تقلب" در کشور راه اندازی شد
این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانشجویان و چه از سوی اعضای هیئت علمی است. از نکات جالب توجه در این وبلاگ، تاکید اساتید حامی وبلاگ از انتشار قانونی مقالات در نشریات بین‌المللی است.

رقیبی جدی برای آی پد
تبلت "مایکروسافت سرفیس" (Microsoft Surface) با هدف کار کردن با ویندوز 8 طراحی شده است. صفحه کلید داخلی اين تبلت که می‌تواند این وسیله را برای کاربران در عرصه تجارت بسیار جذاب جلوه دهد، آن را بیشتر به یک لپ‌تاپ نزدیک می‌کند تا یک تبلت. این تبلت دارای ضخامت 9.3 میلیمتری است و کمتر از 680 گرم وزن دارد.



طراحي دستكشي براي ترسيم و حركت دادن اشياي مجازي!
دانشمندان موفق به طراحي دستكشي با نام "motion-tracked" (دنباله‌رو حركات) شدند كه افراد با پوشيدن آن مي‌توانند ژست‌هايي را براي ايجاد يا حركت دادن اشيای سه بعدي در يك فضاي شراكتي مجازي كه از طريق صفحات تبلت دستي قابل رويت‌‌ است، صورت دهند.



باغ هوشمند منحصر به فرد قابل کنترل از راه دور
سیستم مفهومی Plant-In City مجهز به مجموعه‌ای از لامپ‌های LED، تجهیزات اندازه‌گیری رطوبت و آبیاری و حسگرهای کنترل الکترونیکی است که درون یک قاب قرار می‌گیرند. سیستم از طریق نرم‌افزار تلفن همراه هوشمند از راه دور قابل کنترل است و با فشار دادن یک دکمه دستگاه به‌‌طور خودکار کار آبیاری را انجام می‌دهد.



مجوز ثبت 210 نرم افزار صادر شد
مدیر امور بسته‌های نرم‌افزاری مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از صدور مجوز ثبت برای 210 نرم افزار ایرانی خبر داد. نرم‌افزارهایی همچون منتخب گل‌های شادی، ذهن سبز، مادر گل‌ها، اتوماسیون و برنامه‌ساز گلدیس، الفبای شنا و اصفهان از جمله نرم‌افزارهایی بودند كه مجوز ثبت دریافت كردند.

شما هم دسته كليد گم مي‌كنيد؟
محققان موفق به طراحي يك سيستم مبتني بر دوربين (depth-camera) شده‌اند كه با جست‌و‌جو در منزل قادر به رديابي اشيای خانگي است. اين پروژه بر چندين حسگر Kinect مايكروسافت متصل به يك رايانه اداره‌كننده نرم‌افزار تيم تحقيقاتي متكي است.  توانايي‌هاي حسگر Kinect محدود است، زيرا فقط اشيائي را كه تا 3.4 متر از آن فاصله دارند مي‌بيند و فقط قادر به ارائه "داده اسكلتي" 15 فريم بر ثانيه است.



چتري براي تلفن همراه شما در روزهاي بي‌آنتن ابري!
اين چتر علاوه بر شارژ تلفن همراه و ارتقاي علائم بي‌سيم، شما را از بارشهاي نابهنگام محفوظ مي‌دارد.  "تقويت‌كننده Brolly" با استفاده از يك پورت يو‌اس‌بي بر روي دسته آن به شارژ تلفن‌هاي همراه در محيط خارج از شهر پرداخته و همچنين از يك آنتن براي افزايش علائم بي‌سيم 3G بر روي آن برخوردار است كه نيروي آن از يك مجموعه صفحه خورشيدي منعطف در بالاي چتر تامين مي‌شود.



سریع‌ترین ابررایانه جهان ساخته شد
سرعت اين رايانه به قدري است كه 6.7 ميليارد نفر بايد 320 سال با ماشين‌ حساب‌هاي دستي كار كنند تا قادر به انجام محاسباتي باشند كه Sequoia فقط در عرض يك ساعت صورت مي‌دهد. سيستم مزبور حدود يك دهم هكتار فضا اشغال مي‌كند كه اين ميزان استاندارد به شمار مي‌آيد. قبض برق Sequoia در سال جاري ميلادي نزديك به هشت ميليون دلار خواهد بود.



ساخت رایانه ویژه نابینایان در پارك علم و فناوری مازندران
محققان پارك علم و فناوری مازنداران با ساخت رایانه ویژه نابینايان موفق شده‌اند كه برنامه word را به خط بريل و برعكس تبدیل كنند. نرم‌افزار تعبیه شده در این رایانه مترجم فارسي نيز دارد؛ بنابراین نابینایان هم از طریق بریل و هم از راه شنوایی می‌توانند مطالب را درك كنند. روی صفحه نمایش این رایانه كلیدهایی هم تعبیه شده كه نابینا با استفاده از آنها می‌تواند در اینترنت به جستجو بپردازد.

ارسال پیام اینترنتی از طریق حرکت چشم!
فناوری ردیابی حرکات چشم، تلفیقی از برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که معلول را قادر می‌کند از طریق حرکات چشم با دیگران ارتباط بر قرار کند. صفحه کلید مجازی بر روی صفحه نمایش مقابل بیمار قرار می‌گیرد و سیستم با بررسی دقیق حرکات ظریف سر و چشم روی صفحه کلید، واژه‌ها را حرف به حرف تایپ می‌کند. این سیستم رایانه‌ای قادر است حرکات چشم بیمار را به نوشتار یا گفتار تبدیل کند.



کناره گیری LG از دنیای تبلت‌ها!
ال‌جی به تازگی اعلام کرده که تمامی طرح‌های توسعه و تحقیق بر روی تبلت‌ها را کنار گذاشته و قصد دارد به صورت ویژه تمام تمرکز خود را در این زمینه متوجه اسمارت‌فون‌هایش کند. به نظر می‌رسد که علاوه بر اندروید، ظهور ویندوز آر‌تی دلیل تمرکز ال‌جی بر روی اسمارت‌فون‌ها باشد؛ به گونه‌ای که این شرکت در خصوص تبلت سِرفِیس مایکروسافت گفته که محصولی برای رقابت با آن به میدان نخواهد فرستاد.

تشخيص عفونت گوش فرزندان با تلفن همراه
يك كمپاني توليدكننده ميكروسكوپ سيستمي را طراحي كرده كه به والدين امكان تشخيص عفونت گوش فرزندانشان را مي‌دهد. مبتكران اين فناوري، نوعي اتوسكوپ را به دوربين گوشي هوشمند اضافه كرده‌اند كه با گرفتن تصاويري از درون كانال گوش آن را به يك ابزار پزشكي كارآمد تبديل مي‌كند. والدين با استفاده از اين تكنيك مي‌توانند با ارسال تصاوير گرفته شده به پزشك متخصص در تشخيص زودهنگام و كم‌هزينه بيماري‌هاي عفوني گوش فرزندانشان نقش مهمي ايفا كنند.



نرم‌افزار پیامک‌خوان فارسی را دانلود کنید
نرم‌افزار پیامک‌خوان فارسی بر اساس علم پردازش زبان طبیعی طراحی شده و می‌تواند متن مورد نظر را به صوت تبدیل کرده و آن را با صدای زن، مرد یا کودک به کاربر ارائه دهد. همچنین با انتخاب گزینه Driving Mode در نرم‌افزار پیامک خوان فارسی رانندگان می‌توانند به محض دریافت پیامک بدون نگاه کردن به گوشی همراه و یا انجام هر کار دیگری به صورت خودکار پیامک‌های خود را بشنوند.
دانلود

ابداع یو‌اس‌بی ویروس‌کش
یو‌اس‌بی ویروس‌کش با نام " فیکس‌می‌استیک" (FixMeStick) می تواند فایل‌هایی که سایر برنامه‌های ضد ویروس از دست داده‌اند را با یک نرم‌افزار قدرتمند ضد ویروس که معمولا به وسیله تکنسین‌های رایانه استفاده می‌شود را پیدا کند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یو‌اس‌بی را به پورت ویژه خود در رایانه متصل کنند و یو‌اس‌بی خودکار وارد عمل می‌شود.



چگونگی روشن کردن رايانه با دابل كليك
برای اینکار بعد از Reset کردن و قبل از ورود به ویندوز کلید Del را روی صفحه کلید فشار دهید و وارد تنظیمات Bios شوید. در این قسمت وارد بخش Power Manegment Setup شوید و روی گزینه Power on by mouse رفته و اینتر بزنید. سپس به جای disable گزینه Double click را انتخاب کنید. با فشردن Esc از این بخش خارج شوید و نهایتا برای ذخیره شدن تنظیمات F10 را بزنید و به پیغام احتمالی پاسخ Y دهید و از این بخش خارج شوید.

درتابستان پاهایتان را با این USB خنک کنید
این وسیله با اتصال به یو‌اس‌بی کامپیوتر، هوا را از طریق یک فن دو سرعته از درون یک لوله با قطر ۳۳ میلی متر پمپاژ کرده و به داخل کفش می‌رساند و داخل آن را خنک می‌کند. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید این لوله در جاهای دیگر بدن مانند زیر بغل که تعرق زیادی دارد هم قرار دهید تا خشک بماند.




چطوری کلمات سرچ شده در گوگل را پاک کنیم؟
برای این کار در مرورگر Internet Explorer وارد منوی tools و بعد Internet Options شوید. در پنجره‌ای که باز شده وارد تب content شوید. در این تب از بخش AutoComplete روی Setting کلیک کنید و در پنجره باز شده روی دکمه Delete AutoComplete History کلیک کرده تا کلیه مطالب ذخیره شده پاک شود.

تولید نرم‌افزاری برای پیش‌بینی سطح صدای خیابانها
محققان اعتقاد دارند که نرم‌افزار پیش‌بینی سطح صدا نه تنها سطح آینده سروصدای یک خیابان را پیش‌ینی می کند بلکه فرکانس صداها، نوع صداهایی که ساکنان احتمالی یک محله باید تحمل کنند را نیز پیش‌بینی خواهد کرد. این سیستم تعدادی از متغیرها را چون نوع خیابان، شرایط جاده و سرعت میانگین وسائل نقیله در حال گذر را بررسی کرده تا سطح صدای آینده این منطقه یا محله را پیش‌بینی کند.