Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ درز اطلاعاتی بزرگ در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۱

اطلاعات کارکنان اپل، گوگل، ناسا، آی بی ام حدود یک ماه دریک فایل متنی بر روی سرور سایت IEEE قرار داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، یک دانشمند آی‌تی در وبلاگ خود خبر از پیدا کردن حدود 100 هزار نام کاربری و رمز عبور داد که به صورت فایل متنی بر روی سرور سایت IEEE (موسسه مهندسین برق و الکترونیک) در دسترس عموم قرار گرفته است.

"رادو دراگوسین" دانشمند آی‌تی موسسه "فایندزِبرا" و استادیار دانشگاه "کوپنهاک" است. وی هفته گذشته پس از پی بردن به وجود این مشکل، مسئولین این سایت را مطلع کرد تا بتوانند حداقل گوشه‌ای از آن را برطرف کنند.

وی می‌گوید: «این اطلاعاتی که شامل نام کاربری و رمزعبور کارکنان اپل، گوگل، آی‌بی‌ام، اوراکل، سامسونگ، ناسا، استنفورد و شرکت‌های دیگر است ،حداقل یک ماه روی سرور این سایت قرار داشته است.»

وی اضافه می‌کند که این نقص جزئی باعث شده است که فعالیت‌های کاربران در آدرسهای ieee.org site و spectrum.ieee.org نشان داده شود.

مسئولان این سایت در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که درباره دسترسی سهوی افراد به اطلاعات رمزنشده‌ آگاه شده‌اند و در این زمینه تحقیقات کاملی را انجام داده‌اند که به حل مشکل منجر شده است. آن‌ها در حال اطلاع‌رسانی به افرادی هستند که ممکن است به خاطر این موضوع به مشکل برخورده باشند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما مطمئنا از اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریان حفاظت می‌کنیم و از اتفاقی که پیش آمده و ممکن است کسانی را نیز اذیت کرده باشد، شرمنده‌ایم.