گرداب/ با اینترنت اکسپلورر به راحتی ردیابی می‌شوید + فیلم

گرداب/ با اینترنت اکسپلورر به راحتی ردیابی می‌شوید + فیلم
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱

روش آلوده شدن در این مرورگرها بدین صورت است که تبلیغات آلوده به ویروسی را بر روی صغحه شما باز می‌کند و تا زمانی که این صفحه باز باشد؛ این آسیب‌پذیری می‌تواند حرکات موس شما را دنبال کند.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، مایکروسافت در حال بررسی نقایصی در مرورگر اینترنت اکسپلورر است که به مهاجمین این امکان را می‌دهد تا حرکات موس را در هر جا، حتی بر روی صفحه نمایش کاربر دنبال کنند.

این نقیصه که توسط شرکت "اسپایدر" کشف شده است، صفحه کلید مجازی را در اینترنت اکسپلورر نسخه 6 به بالا آلوده می‌کند.

روش آلوده شدن در این مرورگرها بدین صورت است که تبلیغات آلوده به ویروسی را بر روی صغحه شما باز می‌کند و تا زمانی که این صفحه باز باشد؛ چه آن را کوچک کنید و چه آن را در پشت دیگر صفحات و یا پوشه‌های باز شده ببرید، این آسیب‌پذیری می‌تواند حرکات موس شما را دنبال کند.

به گفته این شرکت بسیاری از سایت‌ها؛ از یوتیوب گرفته تا نیویورک تایمز قابلیت آلوده شدن به این ویروس را دارند. این درحالی است که شرکت‌هایی همچون گوگل و شبکه‌های اجتماعی‌ای نظیر فیس‌بوک در حال اضافه کردن تبلیغات بر روی صفحات اصلی خود هستند و بنابر گفته اسپایدر حتی کارشناسان امنیتی این شرکت‌ها نیز از آلوده شدن به این آسیب‌پذیری در امان نیستند.

تاکنون دو شرکت تحلیل تبلیغاتی با آلوده نمودن سیستم‌های کاربران به این آسیب‌پذیری؛ فعالیت آن‌ها را در فضای آن‌لاین انجام تحت نظر گرفته‌اند.

با وجود اینکه شرکت اسپابدر وجود این مشکل را از 1 اکتبر به مایکروسافت اعلام کرده بوده است امّا مایکروسافت آن‌چنان اهمیتی به این موضوع نداده است و وقوع این اتّفاق را به گردن این شرکت‌های تبلیغاتی انداخته است.

مرکز تحقیقات امنیتی مایکروسافت اعلام کرده است که تاکنون راه حلی برای مقابله با این مشکل نیافته است.