Gerdab.IR | گرداب

نرم‌افزاری که به‌راحتی رفتارهای شما را پیش‌بینی می‌کند + فیلم

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱

شرکت ریتیون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا، در حال توسعه نرم‌افزاری بحث‌برانگیز است که می‌تواند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آن، شما را ردیابی کرده و مکان و موقعیت شما را به‌دست آورد و حتی مهم‌تر از آن، قادر است رفتار بعدی شما را پیش‌بینی کند.

نرم‌افزاری که به‌راحتی رفتارهای شما را پیش‌بینی می‌کندبه‌ گزارش گرداب‌ و به نقل از "اِنددِلای"، شرکت ریتیون "Raytheon" یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا، در حال توسعه نرم‌افزاری بحث‌برانگیز است که می‌تواند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آن، شما را ردیابی کرده و مکان و موقعیت شما را به‌دست آورد و حتی مهم‌تر از آن، قادر است رفتار بعدی شما را پیش‌بینی کند.

ویدئویی که از سایت "گاردین" بدست آمده نشان می‌دهد که چگونه این نرم‌افزارِ توسعه‌یافته توسط شرکت ریتون، می‌تواند مقادیر زیادی اطلاعات شخصی را از شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون توییتر، فیس‌بوک و نرم افزار "Foursquare" (‌یکی از نرم‌افزارهای محبوب شبکه اجتماعی است که در این برنامه می‌توانید تصاویر و مکان‌های مختلف را به اشتراک بگذارید و نظر دوستان خود را در این مورد از آن‌ها، بپرسید) جمع آوری کند.



یک شرکت مستقر در "ماساچوست" آمریکا اعلام کرده که این نرم‌افزار هنوز فروخته نشده است.

نام این نرم‌افزار "‌Rapid Information Overlay Technology" به معنای فناوری هم‌پوشانی سریع اطلاعات است.

"Riot" نرم‌افزاری بحث‌برانگیز است که امکان دسترسی به تمام اطلاعات زندگی یک فرد اعم از دوستان، عکس‌های شخصی و مکان‌هایی که فرد به آن‌جا سفر کرده را بر روی نقشه دارد و حتی اطلاعات را به صورت کامل و جامع به صورت یک چارت نمایش می‌دهد.

در این ویدئو "‌Brian Urch‌" محقق اصلی شرکت ریتیون درباره این نرم‌افزار توضیحاتی را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که این نرم‌افزار چگونه می‌تواند یک فرد را به‌راحتی ردیابی کند.

"ما قصد داریم یکی از کارمندانمان به نام Nick را ردیابی کنیم". سپس برایان نشان می‌دهد که چگونه "‌Nick‌" با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط شبکه‌های اجتماعی، ردیابی می‌شود.

نرم افزار "‌Riot‌" نشان می‌دهد که "نیک" به پارک ملی واشنگتن رفته و در پارک عکس گرفته است.

در ادامه برایان اضافه می‌کند: "ما می‌دانیم نیک به کجا می‌رود و در آن‌جا چگونه به نظر می‌رسد و سعی داریم پیش‌بینی کنیم که در آینده کجا رفته و چه رفتاری را از خود بروز خواهد داد."

یکی از دلایلی که موجب شده نرم‌افزار "‌Riot‌"، نیک را به‌راحتی ردیابی کند و مکان‌هایی که وی رفته و فعالیت‌هایی که در آن جا داشته را نشان‌دهد استفاده وی از نرم‌افزار "‌Foursquare‌" بوده است.

"Ginger McCall" وکیل مرکز حریم‌خصوصی اطلاعات مستقر در واشنگتن می‌گوید:

"کاربران فکر می‌کنند اطلاعاتی را که در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند فقط توسط دوستانشان قابل دیدن هستند ولی زهی خیال باطل زیرا این اطلاعات به‌راحتی و مخفیانه و بدون هیچ مجوز قانونی توسط دولت‌مردان و سازمان‌های جاسوسی قابل رؤیت است."

منابع:
http://www.guardian.co.uk
http://endthelie.com