Facebook Home، خانه‌ای امن برای جاسوسی از کاربران + عکس

Facebook Home، خانه‌ای امن برای جاسوسی از کاربران + عکس
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

فیس‌بوک Home؛ اپلیکیشنی است که همه برنامه‌های گوشی کاربر را در خود دارد و از طریق اجرای این نرم‌افزار کاربردی کاربر می‌تواند سایر کارهای خود را بر روی دستگاهش انجام دهد. این برنامه باعث می‌شود که کاربر همواره در محیط فیس‌بوک باشد، لذا ردیابی فعالیت‌های او آسان‌تر می‌شود.

خانه‌ای امن برای جاسوسی از کاربران

به گزارش گرداب، چند سالی است که شرکت‌های بزرگ آی‌تی و نرم‌افزار در عرصه ورود به حریم خصوصی کاربران از یکدیگر سبقت می‌گیرند؛ هرکدام با یک روش و یک ترفند. گاهی این‌کار با ارائه یک وسیله‌جدید صورت می‌گیرد مانند نسل جدید کنسول‌های بازی ایکس‌باکس که فضای اطراف بازی‌کننده را توسط حسگرهایش به دقت تحت نظر دارد و تا 6 نفر، کوچکترین حرکات بدنشان را تشخیص می‌دهد.

گاهی از طریق یک عینک تمامی رفتارهای شما و اطرافیانتان تصویربرداری شده و در فضای شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، مانند عینک گوگل. اما این خطر زمانی جدّی می‌شود که یکی از شخصی‌ترین، اساسی‌ترین و ضروری‌ترین وسایل زندگیتان عرصه تاخت و تاز شرکت‌های بزرگ دنیا شود تا بدان‌وسیله هیچ گوشه‌ای از زندگیتان برای آن‌ها مبهم و ناشناخته نماند.

لپ‌تاپ، گوشی‌همراه و تبلت اینک دیگر جزء ضروریات تکنولوژیک زندگی بشر شده است، فیس‌بوک یکی از شرکت‌هایی است که تاکنون با ارائه اپلیکیشن‌های مختلف پیشتاز عرصه ورود به حریم خصوصی کاربران است. اما باز هم عطش کامل شدن دسترسی این شرکت به جزئی‌ترین مسائل زندگی کاربرانش باعث شد که فیس‌بوک جهشی معنادار در ارائه اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌همراه انجام دهد.

صفحه اصلی، (Facebook Home) اپلیکیشنی است که مارک زاکربرگ چند روز پیش آن‌ را به دنیای سایبر ارائه کرد. این نرم‌افزار دنیای متفاوت را به کاربرش ارائه می‌دهد، دیگر این اپلیکیشن به عنوان یک برنامه در کنار دیگر برنامه‌های کاربردی گوشی کاربر قرار نمی‌گیرد بلکه خود اپلیکیشنی است که همه اپلیکیشن‌های گوشی شما را در خود دارد.

خانه‌ای امن برای جاسوسی از کاربران

از طریق اجرای این نرم‌افزار کاربردی شما می‌توانید سایر کارهای خود را بر روی دستگاهتان انجام دهید در حالی که همواره به فیس‌بوک متصل هستید. "آدام موسری" مبتکر این اپلیکیشن در مجموع در مورد این نرم افزار می‌گوید: "اگر شما کاربری هستید که همواره دوست دارید با دایره دوستان فیس‌بوکیتان در ارتباط باشید و لحظاتی را که آن‌ها با شما به اشتراک گذاشته‌اند دنبال کنید، این اپلیکیشن بهترین نرم‌افزار برای شماست و اگر چنین علاقه‌ای ندارید هیچ‌گاه به سمت آن نروید."

"اشکان سلطانی" که یکی از محققان امنیتی صاحب نام آمریکا می‌باشد، درباره این محصول گفته است: "قوانین امنیتی که در مورد این اپلیکیشن وجود دارد همانند سایر نسخه‌های فیس‌بوک (Facebook.com و اپلیکیشن فیس‌بوک) است، لذا به هرمیزان که شما از طریق این صفحه به سراغ قسمت‌های مختلف گوشی خود بروید با برنامه‌های آن کار کنید؛ میزان تعامل شما با شبکه اجتماعی فیس‌بوک بالاتر می‌رود."

وی در ادامه می‌گوید: "همچون دیگر قسمت‌های فیس‌بوک، این برنامه تا 90 روز بعد از اجرای هر اپلیکیشن به جمع‌آوری اطلاعاتی می‌پردازد که توسط آن اپلیکیشن‌ها مبادله شده است. این برنامه باعث می‌شود که شما همواره در محیط فیس‌بوک باشید تا ردیابی شما آسان‌تر شود."