Gerdab.IR | گرداب

باز شدن حساب کاربری سازمان سیا در فیس‌بوک و توییتر

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا روز گذشته اعلام کرد، حساب کاربری این سازمان در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر فعال شده است.

به گزارش گرداب و به نقل از تسنیم، تصمیم سیا برای فعال کردن حساب کاربری خود در فیس‌بوک و توییتر در شرایطی است که یک فرد یا سازمان سعی کرده بود به صورت جعلی و با سوء استفاده از نام سیا حساب کاربری آن را در شبکه‌های اجتماعی مذکور فعال کند.

بر اساس این گزارش «دین بوید» مسئول روابط عمومی سازمان سیا در این باره تاکید کرد: اوایل امسال شکایتی از توییتر به دست ما رسید که برخی افراد سعی کرده‌اند با سوء استفاده از حساب کاربری سازمان سیا اطلاعات نادرستی را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی تصریح کرد: سازمان سیا قصد دارد حضور فعالانه‌ای در شبکه‌های فیس‌بوک و توییتر داشته باشد و دیدگاه‌های خود را با عموم مردم به اشتراک بگذارد. ما از این طریق قادر خواهیم بود تا تعامل مستقیم و نزدیکتری با افکار عمومی داشته باشیم. این مساله اهمیت زیادی دارد که دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و حتی اطلاعات طبقه بندی نشده خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

سازمان سیا در نخستین پست خود در توییتر به حالت طنز نوشت: ما نمی‌توانیم این مساله را رد یا تایید کنیم که این نخستین متن ما در توییتر است!

جان برینان مدیر سازمان سیا نیز در این باره گفت: با گسترش این زیرساخت، سیا قادر خواهد بود تا تعامل مستقیم تری با افکار عمومی داشته باشد و اطلاعات بیشتری را در فضای مجازی منتشر کند.