Gerdab.IR | گرداب

بررسی فیلترینگ وایبر و واتس‌اپ در مجلس

تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم از قرارگرفتن بررسی موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه از جمله وایبر، واتس اپ، تانگو و وایبر در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

به گزارش گرداب و به نقل از میزان، نصرالله پژمانفر در خصوص تعیین ضرب الاجل یک ماه از سوی حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به وزارت ارتباطات مبنی بر فیلتر کردن محتوای مجرمانه شبکه های اجتماعی از جمله وایبر، تانگو، واتس اپ و وایبر اظهارکرد: دولت وظیفه انجام فعالیت‌های سخت افزاری را در جامعه برعهده دارد ولی این حق را ندارد که هم سیاستگذاری و هم اجرا کند. چراکه وظیفه سیاستگذاری برعهده مجلس است، همچنین سیاستگذاری در فضای مجازی را نیز شورایعالی فضای مجازی عهده‌دار است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعال کردن شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه همچون وایبر، واتس اپ و تانگو از سوی دولت تخلف بوده است، تاکید کرد: هم‌اکنون تعلل دولت در فیلتر کردن این سایت‌ها در پی تذکر شفاف معاون اول قوه قضاییه نیز تخلف محسوب می‌شود و دستگاه قضایی باید در این مورد با دولت برخورد جدی کند. ضمن اینکه وظیفه دولت مدیریت دقیق فعالیت فضای مجازی است و باید مانع فعال شدن شبکه‌هایی می‌شد که از سوی آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر تخلفات دولت در زمینه صدور مجوز برای فعالیت آزادانه شبکه‌های اجتماعی است که گردانندگان آن دشمنان ایران هستند، اذعان کرد: هم‌اکنون کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و به طور جدی آن را پیگیری می‌کند.