Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات:

قصد نداریم شبکه‌های اجتماعی «مناسب» را مسدود کنیم

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به کندی سرعت نرم‌افزار موبایلی وایبر که به این وزارتخانه نسبت داده شده است، گفت: از نظر ما هیچ کندی روی این نرم‌افزار بوجود نیامده است و ما قصد نداریم شبکه‌های اجتماعی را که مردم از آن استفاده مناسب می کنند را کند و یا مسدود کنیم.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله کام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که کندی سرعت نرم افزار وایبر را به دلیل استفاده از نرم افزار فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات نسبت می دهند، اظهار داشت: از نظر ما هیچ کندی روی سرعت نرم افزار وایبر بوجود نیامده و اینکه می گویند ما قصد کند کردن این نرم افزار را داریم به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: تمامی شبکه های اجتماعی که مردم از آن استفاده مناسب دارند باید در خدمت مردم باشند. از نظر اقتصادی نیز وزارت ارتباطات باید مدعی آن باشد که استفاده از این نرم افزارها در درآمد این وزارتخانه تاثیر می گذارد که در این زمینه نیز ما مدعی نیستیم که با وجود استفاده از این نرم افزارها درآمدمان کم شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: وزارت ارتباطات ارتباطی با کند شدن سرعت دسترسی به نرم افزار وایبر ندارد.

IPTV بدون انحصار واگذار می‌شود
وزیر ارتباطات در خصوص آخرین وضعیت ارائه مجوز تلویزیون اینترنتی که هفته گذشته قرار بود ارائه شود، اما به تعویق افتاد، گفت: هیچ مشکلی برای صدور فنی پروانه تلویزیون اینترنتی وجود ندارد و تنها مسائل فنی و اختلاف نظراتی در سازمان صدا و سیما به وجود آمده که ارائه این پروانه را به تاخیر انداخته است.

واعظی افزود: محتوای تولیدی تلویزیون اینترنتی ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد و بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات زیرساختی که قرار است صدا و تصویر را بر روی پروتکل اینترنت ارائه دهد در حیطه ارائه مجوز از سوی وزارت ارتباطات است. بر این اساس ما قصد نداریم در این زمینه انحصار ایجاد کنیم و هر شرکتی که توانایی خدمت در این حوزه را داشته باشد می‌تواند مجوز IPTV دریافت کند در همین حال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال صدور پروانه جدید برای شرکت های اینترنتی است تا فعالیت این شرکت ها بدون محدودیت امکان پذیر شود.

کیفیت اینترنت و موبایل راضی‌کننده نیست
وی در مورد وضعیت کیفیت خدمات ارتباطی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جدی وزارت ارتباطات رصد کیفیت خدمات این بخش است، گفت: غیر از یک ماه گذشته که دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به دنبال تغییر BTSها برای ارتقاء شبکه به نسل سوم و چهارم بوده است و اختلالاتی در این زمینه بوجود آمده در سایر مواقع وضعیت کیفیت موبایل بهتر از گذشته بوده است، اما با این وجود هنوز ما راضی نیستیم و امیدواریم با گسترش نسل سوم و چهارم موبایل کیفیت ارتباطات بالا رود.

وزیر ارتباطات افزود: جلسه ای با اپراتورهای موبایل نیز برگزار کرده ایم، تا برای ارائه کیفیت خوب خدمات تلاش کنند.

واعظی در مورد وضعیت اینترنت نیز گفت: اینترنت فعلی کشور به اندازه تعرفه ای که مردم می پردازند، باکیفیت نیست ما تلاش کردیم با تخفیف 35 درصدی قیمت پهنای باند کیفیت بهتری را از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شاهد باشیم، اما همچنان این کیفیت مشکل دارد و راضی‌کننده نیست بر این اساس سامانه تلفنی 195 برای ارائه شکایات از کیفیت و اختلالات سرویس های ارتباطی در  خدمت مردم قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات در مورد فعال شدن اپراتور مجازی تلفن همراه در کشور نیز گفت: کارگروهی برای بررسی این طرح کارش را آغاز کرده و مشاوری نیز در نظر گرفته ایم که در حال نهایی شدن این پروژه هستند و امیدواریم تا سال آینده همین موقع راه اندازی اپراتور مجازی تلفن همراه را خبر دهیم.