Gerdab.IR | گرداب

پاسخ مرکز ملی فضای مجازی به ادعاهای وزیر ارتباطات

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳

دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی تاکنون زمانی را برای تشکیل جلسه این شورا دریافت نکرده است.

به گزارش گرداب و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی با انتشار جوابیه‌ای به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات پاسخ داد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:
باتوجه به اظهاراتی که روز گذشته در انتساب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی، در برخی رسانه‌ها انعکاس یافت، به اطلاع می‌رساند براساس آیین‌نامه موجود دستور جلسه پیشنهادی از طرف دبیر شورا به رئیس محترم جمهوری به عنوان رئیس شورا تقدیم و با تایید ایشان به اعضای شورا ابلاغ می‌شود و جلسات در زمان تعیین شده تشکیل می‌گردد.

در خصوص دستور جلسه اخیر، طبق نظر ریاست محترم جمهوری مقرر شد که محتوای یکی از دستورات پیشنهادی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و ارایه شود که تاکنون وزارت مزبور هیچگونه محتوایی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده‌اند و دفتر ریاست محترم جمهوری نیز در مورد این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محتوای مذکور را به آن دفتر ارسال کرده است اطلاعی به دبیرخانه اعلام نکرده و زمانی را نیز برای تشکیل جلسه اعلام نکرده‌اند.

لازم به ذکراست؛ علاوه بر دستور جلسه یاد شده، در خلال تاخیر ایجاد شده، مرکز ملی موضوعات مهم دیگری را نیز آماده طرح در شورای عالی کرده است که با تایید ریاست محترم جمهوری به اعضای شورا ابلاغ خواهد شد.