Gerdab.IR | گرداب

حراست سازمان بنادر و دریانوردی در جریان است؟

تشکیل اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی در «وایبر»!

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳

اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که قصد دارد اتاق فکرهای بررسی مشکلات، ایده‌ها و راهکارهای حوزه بنادر و دریانوردی را در شبکه اجتماعی «وایبر» تشکیل بدهد.

به گزارش گرداب، خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در جلسه اتاق فکر بندر چابهار با اشاره به تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به کلیه بنادر در خصوص «تشکیل اتاق فکر»، از راه‌اندازی گروه در شبکه اجتماعی «وایبر» خبر داده است!

سیاوش رضوانی افزود: نخستین اتاق فکر بندری با حضور کارشناسان صنعت دریایی بندری فعالان و بخش‌های خصوصی مرتبط به دریا با هدف ایجاد بستر و کانون جمع اندیشی، ایجاد فکر و ایده و راهکارهای خلاقانه عملی و اجرایی برای حل مشکل درون و برون سازمانی و بهبود فرآیند در بندر چابهار تشکیل شد.

به گفته وی، در اتاق فکر افراد صاحب تجربه، جوانان خلاق، مدیران بخش‌های خصوصی بندری و دریایی، مدیران مناطق آزاد، مدیران حمل و نقل پایانه‌ها و اتاق‌های بازرگانی، کشتیرانی‌ها و دانشگاه دریانوردی، صنعت معدن و تجارت گمرک و معاونت استانداری حضور دارند.

در این گزارش آمده است: در این اتاق فکر تمام مشکلاتی که در بنادر وجود دارد و نیاز به کارهای فکری و جمعی دارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اتاق فکر تشکیل شده در غالب سه کار گروه یکی کار گروه امور بندری و ترمینال‌ها، دوم کارگروه امور دریایی و آموزش و سوم کار گروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات بندری و اشتغال تقسیم شده است که از میان اعضا، افراد ریاست کارگروه‌ها را مشخص می‌کنند و پس از ارائه راهکارهای مناسب برای اجرای پیشنهاد عملیات اجرایی را انجام می‌دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعیین روسای سه کارگروه اصلی قرار است از بخش‌های خصوصی انتخاب شوند زیرا بخش‌های خصوصی درگیر بورکرواسی اداری و محدودیت نیستند و برگزاری جلسات اتاق فکر هر ماه به صورت مستمر می شود.

وی خاطرنشان کرد: وظایف و کارکرد اتاق فکر، شناسایی و تعریف مسائل و مشکلات موجود سازمان بنادر، جمع آوری ایده‌ها و پیشنهاد خام در جهت حل مسائل و تبدیل ایده‌ها به برنامه‌های قابل اجرا، ارزیابی و نقد سیاست‌ها و برنامه‌ها، برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران و صاحب نظران، بازنگری در تدوین دستورالعمل‌های اجرایی و پیشنهاد به مدیریت عالی سازمان از جمله وظایف این اتاق فکر است.

وی اظهار امیدواری کرد: تشکیل و برگزاری جلسه‌های اتاق فکر منجر به ارایه و ارتقای خدمات مناسب‌تر به بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و افزایش رضایت‌مندی همه فعالان اقتصادی را درپی داشته باشد.

این در حالی است که پیش از این خبری در رسانه‌ها منتشر شده بود که برخی از ادارات دولتی، اسناد مهم و نامه‌های اداری طبقه‌بندی شده را از طریق وایبر منتشر می‌کنند و این شبکه اجتماعی اسرائیلی عملاً تبدیل به یک اتوماسیون اداری شده است.

«وایبر» در توافق‌نامه اولیه خود تأکید کرده است که امنیت هیچ‌کدام از اسناد، ایده‌ها، مطالب و محتواهای رد و بدل شده را تضمین نمی‌کند.

با این‌حال مشخص نیست یک دستگاه دولتی به چه دلیل و با چه تضمینی، قصد دارد گروه‌های اتاق فکر خود را که قطعا در آن مسائل مهم بنادر کشور رد و بدل می‌شود، در یک شبکه اجتماعی قرار دهد که اطلاعات داخل آن هیچ تضمینی برای محرمانه ماندن ندارد.