Gerdab.IR | گرداب

نسخه وزیر ارشاد برای مفاسد شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳

وزیر ارشاد دولت می‌گوید که «باید از ظرفیت‌ها و امکانات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حداکثر استفاده را به نفع خودمان بکنیم و در عین حال مضرات آنها را در نظر بگیریم و با آنها مقابله کنیم».

به گزارش گرداب و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه پدافند غیر عامل در محوطه وزارت ارشاد گفت: اولویت وزارت ارشاد درباره فعالیت‌ در حوزه فضای مجازی این است که ابتدا به افراد مصونیت بدهد؛ و ایجاد این مصونیت و آشنایی کلی افراد با مبانی دینی و اعتقادی از اهمیت زیادی برخوردار است چون در این صورت است که ما می‌توانیم فضای مجازی را کنترل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمی‌توانیم در برابر آنچه امروز به عنوان فناوری‌های نوین مانند شبکه‌های اجتماعی و غیره مطرح می‌شود، ممانعت ایجاد کنیم و نمی‌توانیم آنها را نفی کنیم.

جنتی افزود: آنچه بیشتر از موضوعات دیگر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پدافند غیر عامل باز می‌گردد بحث جنگ نرم و تهدیدهایی است که از این ناحیه متوجه جامعه ما می باشد و به جریان سازی‌ها و حاشیه‌سازی‌هایی که با هدف ایجاد تزلزل در جامعه صورت می‌گیرد مربوط می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: بخش دیگر هم مساله مسخ فرهنگی است که تلاش می‌کنند ما را از هویت اصلی و فرهنگی و ارزش‌هایی که به آنها معتقد هستیم، دور کنند و می‌خواهند سبک زندگی، لباس پوشیدن، استفاده از خودرو و حتی سبک غذا خوردن مان را عوض کنند.

وی گفت: سبک زندگی موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن توجه داشتند و همواره هم در رابطه با آن به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه در آخرین دیدار با اعضای این شورا تذکر داده اند.

وی با اشاره به راه حل مقابله با تغییر الگوهای زندگی افزود: بازگشت به خویشتن و بازگشت به هویت ملی اسلامی خودمان راه حل این مقابله است و باید سعی کنیم در زندگی از میان سنت‌های گذشته مان، مواردی را که با ارزش های دینی و ملی ما سازگار است حفظ کنیم تا بتوانیم در برابر تهاجمی که از بیرون صورت می گیرد؛ محافظت کنیم.