Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارشاد:

فیلترینگ هوشمند قرار است روی شبکه‌های موبایلی پیاده شود

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکسری شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی داریم که بیشتر استفاده سالم از آنها است، گفت: اما بنا بر این است که فیلترینگ را هوشمند کنیم تا تنها مقابل موارد مضر را بگیرد.

به گزارش گرداب، علی جنتی وزیر ارشاد در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری درباره اینکه ظاهرا در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلترینگ برخی نرم‌افزارها از جمله اینستاگرام لغو شده اما در مقابل قرار است برخی نرم‌افزارهای ارتباطی نظیر وایبر و امثال آن فیلتر شوند، گفت: کمیته تعیین مصادیق در مواردی که خلاف قانون و مغایر با منافع ملی باشد که برخی سایت‌های الحادی و ضددین را در بر می‌گیرد طبیعتا باید طبق قانون با آنها برخورد کند.

وی ادامه داد: اما مشکلی که تا الان بوده این است که یکسری شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی داریم که بیشتر استفاده سالم از آنها است و جاهایی موارد خلاف نیز ممکن است مشاهده شود. اما بنا بر این است که فیلترینگ را هوشمند کنیم تا تنها مقابل موارد مضر را بگیرد و اینطور نباشد. وقتی در اتوبانی دو اتومبیل خلاف می‌کنند کل اتوبان را سد کنیم و اجازه تردد به هیچ کس ندهیم.

وزیر ارشاد گفت: این کار در دست انجام توسط وزارت ارتباطات بوده و قرار است طی ماه‌های آتی فیلترینگ هوشمند روی ابزارهای ارتباطی پیاده‌سازی شود و شورای عالی فضای مجازی نیز به عنوان سیاست‌گذار روی این کار نظارت دارد.