Gerdab.IR | گرداب

وزیر اسبق ارتباطات:

ضرر وایبر و واتس‌اپ از نفع‌شان بیش‌تر است

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضرر وایبر و واتس‌اپ بیش از نفعشان است و نباید برای فیلتر کردن این شبکه‌ها تعارف کرد.

به گزارش گرداب، تقی‌پور در پاسخ به این سؤال که اکنون مباحثی در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی موبایلی مطرح می‌شود و چه واکنشی باید نسبت به این نرم‌افزارها داشت، گفت: هر فناوری دارای مزیت و مشکلاتی است و به صورت مشخص بسیاری از این نرم‌افزارها مانند وایبر، واتس‌اپ، فیس‌بوک و نظایر آن ضررشان بیش از نفع آنها است.

وی تأکید کرد: استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسانی که سرورهای آن در رژیم صهیونیستی است چه توجیهی برای شهروندان می‌تواند داشته باشد و به علت عدم اطلاع دقیق جامعه فراگیر می‌شود؛ یعنی اینکه هر پیامی اول در سرورهای آنها نوشته می‌شود و کپی آن به دست ما می‌رسد و توصیه می‌شود که مردم  از این نرم‌افزارها استفاده نکنند و بحث حلال و حرام نیست بلکه حفظ حریم شخصی است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان، گفت: باید در کشور نرم‌افزارهای بومی امن ایجاد شود تا مردم استفاده کنند و این جمله که فناوری خوب است پس، از وایبر استفاده کنیم، غلط است.

به گفته تقی‌پور، متخصصین کشور با فاصله به فناوری دنیا می‌رسند و باید فرصت داد تا جایگزین‌های بومی انجام شود و اکنون نرم‌افزار آپارات، بیسفون و ساینا وجود دارند و حتما باید کامل شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز به فیلتر نرم‌افزارهای خارجی وجود دارد، بیان کرد: کلمه (لا اله الا الله) یک کلمه نفی است که به نوعی فیلتر برای یکتا پرستی و نفی بت‌ها محسوب می‌شود و باید بدون تعارف با مردم سخن گفت اما در هر پدیده‌ای وجوه نفی و اثباتی وجود دارد. بنابراین کلمه فیلتر مرز است که باید برای همه مشخص شود.