Gerdab.IR | گرداب

هشدار میراث فرهنگی به خریداران خدمات سفر در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه بازار داغ سفرهای نورزی مراجعه به سایت های اینترنتی برای خرید خدمات سفر افزایش داده است، به خریداران خدمات سفر در فضای مجازی هشدار داد.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه بازار داغ سفرهای نورزی مراجعه به سایت های اینترنتی برای خرید خدمات سفر افزایش داده است، افزود: این موضوع سبب شده است تا  بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد هرگونه مجوز قانونی از اداره کل میراث فرهنگی تهران هستند، اقدام به فروش خدمات سفر و گردشگری در فضای مجازی نمایند.

خسروآبادی تصریح کرد: به مسافرانی نوروزی که قصد خریدخدمات سفر در فضای مجازی دارند هشدار می دهیم که دارا بودن مجوز فعالیت جهت ارائه خدمات سفر و گردشگری و انعقاد قرارداد مکتوب دو شرط اصلی و اولیه جهت فروش خدمات سفر در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: از همشهریان تقاضا می شود بدون حصول اطمینان از موارد اعلام شده از خرید خدمات سفر و واریز هرگونه وجه در فضای مجازی اجتناب نمایند و موضوع را سریعا به پلیس فتا اعلام کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروزی، تعدادی از شکایات واصله حاکی از آن است که مسافرانی که اقدام به خرید خدمات سفر و گردشگری از فضای مجازی نموده اند، پس از بررسی های بعدی دریافتند که اسناد این خدمات از جمله بلیط و مدارک ذخیره محل اقامت جعلی بوده است.