Gerdab.IR | گرداب

راه اندازی تلویزیون اینترنتی داعش به زبان روسی

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴

روزنامه «گاردین» انگلیس از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «فرات مدیا» به زبان روسی توسط گروه تروریستی «داعش» خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی «داعش» با راه‌اندازی یک شبکه تصویری اینترنتی جدید به زبان «روسی» نفوذ خود را در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق افزایش داد.

وبگاه خبری تلویزیون «الجزیره» در خبری به نقل از روزنامه «گاردین»، شبکه تصویری «فرات مدیا» در شبکه اینترنت را آخرین رسانه‌ روسی زبان داعش توصیف کرد که در صفحات این گروه در شبکه‌های اجتماعی «توئیتر» و «فیسبوک» و «تمبلر» از آن خبر داده شده و حساب‌‌‌هایی به همین نام برای آن راه‌اندازی شده است. داعش از طریق همین رسانه برپایی امارتی در شمال قفقاز واقع در داخل روسیه را نیز اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شاخه تبلیغاتی داعش یک فایل تصویری موسوم به «یگان مجاهدان قفقاز» منتشر کرد که به صورت حرفه‌‌ای تولید شده و مصاحبه‌هایی با افراد مسلح روسی زبان فعال در عراق و سوریه را شامل می‌شود. هم اکنون ده‌ها فیلم دیگر در وبگاه این تلویزیون اینترنتی بارگذاری شده‌اند.

وبگاه این تلویزیون اینترنتی فایل‌های تصویری و پیام‌های متنی تحریک آمیز به زبان روسی برای پیوستن عناصر جدید به این گروه منتشر می‌کند.

روزنامه «گاردین» هدف اصلی راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «فرات» را «عضو گیری عناصر جدید روسی زبان و برقراری کانال ارتباطی بین افراد مسلح در سوریه و عراق با افرادی است که همچنان در شمال قفقاز به سر می‌برند» خواند.