Gerdab.IR | گرداب

2.5 میلیون مسلمان فیس بوک را ترک می‌کنند

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹

شبکه اجتماعی فیس بوک بار دیگر خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت و با حذف چهار صفحه اسلامی با تهدید خروج 2.5 کاربر مسلمان مواجه شد.

به گزارش گرداب، در پی حذف چهار صفحه بسیار مشهور اسلامی از فیس بوک، کاربران مسلمان این شبکه بسیار خشمگین شده و نامه ای انتشار دادند که در آن "مارک زاکربرگ" بنیانگذار فیس بوک را به خدشه دار کردن احساسات بیش از 2.5 مسلمان متهم کردند.
 
 در این نامه خطاب به زاکربرگ آمده است:

"با وجود اینکه عملکرد فوق العاده‌ای را در گسترش بهترین شبکه ارتباطی جهان داشته اید، در پروراندن کینه و عداوتی بزرگ میان خود و مسلمانان جهان نیز کاملا موفق بوده اید، اما این بار خسارتی واقعا جبران ناپذیر به وجود آورده اید."

در این نامه نه تنها درخواست شده تا صفحات حذف شده دوباره فعال شوند، بلکه قوانین جدیدی نیز معرفی شده اند که بر اساس آنها، انتشار نظریات ضد اسلامی خلاف قوانین خواهد بود.
 
همچنین در این نامه خواسته شده تا نشانه های توهین آمیز به اسلام حذف شده و هر صفحه ای که از چنین نشانه هایی برخوردار هستند، غیر فعال شوند.

در این نامه اعلام شده است در صورتی که به خواسته های مسلمانان توجه نشود 2.5 میلیون کاربر مسلمان فیس بوک از این شبکه خارج شده و به شبکه اجتماعی "مدینه" خواهند پیوست.

فیس بوک اعلام کرده است صفحات حذف شده به دلیل اینکه توسط هرزنامه نویسان مورد استفاده قرار می گرفته از این شبکه اجتماعی خارج شده اند.

شبکه اجتماعی "مدینه" شبکه ای ویژه مسلمانان جهان است.
این شبکه متعهد شده تا عملکردی مطابق با اصول اسلامی داشته باشد و در راستای وحدت مسلمان فعالیت کند.
 
 همچنین در این شبکه اجتماعی از کاربران زن خواسته شده از گذاشتن تصویر خود بر روی صفحات پروفایل پرهیز کنند.
 
منبع: مهر