Gerdab.IR | گرداب

«از شایعه تا واقعیت»

سرداری که به دروغ گفتند منتظر سلاخی داعشی هاست!

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

در چندین ماه گذشته عکس و فیلمی از یکی از سرداران ایرانی در شبکه های اجتماعی و حتی برخی از سایت های خبری منتشر شد مبنی بر این که ...

به گزارش گرداب، خبرگزاری فارس به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

 

در چندین ماه گذشته عکس و فیلمی از یکی از سرداران ایرانی در شبکه های اجتماعی و حتی برخی از سایت های خبری منتشر شد مبنی بر این که «فرمانده سابق تیپ 4٧ کهکیلویه و بویر احمد که به دست افراد داعش اسیر شده بود و نیروهای داعش قصد داشتند وی را با حالت سلاخی به قتل برسانند، با کمک نیروهای خودی از چنگال داعشی‌ها نجات پیدا کرد».

 

سرداری که به دروغ گفتند منتظر سلاخی داعشی هاست/ وقتی «حاج شهاب» با زیرکی خود را نجات داد 


**واقعیت**

حسن شمشادی، خبرنگار اعزامی صدا وسیمای کشورمان به سوریه که پس از 4 سال، چندماهی است به ایران بازگشته موارد شایعه شده در فضای مجازی مبنی بر سلاخی شدن سردار عوض شهابی فر (حاج شهاب) بدست داعش را تکذیب کرد.

وی در این باره توضیح داد: محور عملیاتی تحت فرماندهی حاج شهاب، درگیری با عناصر تروریستی جبهه النصره بوده (نه داعش) که وی در کنار همراهانش کمین سختی از تروریست‌ها می خورند، که بشدت زخمی می شود و چند گلوله به وی اصابت می کند.


خبرنگار صدا و سیما در ادامه افزود: بعد از اینکه نیروهای مهاجم عقب رانده شدند بلافاصله حاج شهاب در بیمارستانی بستری و معالجات اولیه انجام می شود و بعد از یک یا دو روز به تهران منتقل و در بیمارستان بقیه الله بستری و درمان شدند.

به گزارش فارس، این خبرنگار با سابقه کشورمان همچنین تصویری را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته است: «حاج شهاب بعد از 6 ماه بهبودی کامل پیدا کرده و اینبار برای مبارزه با تکفیری ها و داعش راهی عراق شدند».


سرداری که به دروغ گفتند منتظر سلاخی داعشی هاست/ وقتی «حاج شهاب» با زیرکی خود را نجات داد


در تصویر فوق سردار عوض شهابی فر(سمت راست) را در عراق مشاهده می کنید