Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس فتا درباره كاریابی مجازی

تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتا گلستان در خصوص کلاهبرداری های کاریابی اینترنتی از جویندگان کار، به شهروندان گلستانی هشدار داد.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه پلیس فتا سرهنگ حبیب‌الله رجبلی با اشاره به اینكه عده‌ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای سایبری اقدامات مجرمانه خود را پیش می‌برند، گفت : از جمله جرایم اینترنتی که امروزه رو به گسترش بوده و کلاهبرداران از آنها سوء استفاده می‌کنند، کلاهبرداری در پوشش کاریابی است.

وی ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی شرکت‌ها و موسسات مجازی غیرقانونی از متقاضیان کار اقدام به کلاهبرداری می‌كنند.
 
وی با اشاره به روش‌های کلاهبرداری در قالب کاریابی اظهار داشت: مجرمان در این نوع کلاهبرداری با جلب اعتماد طعمه‌های خود درتبلیغات، معمولاً از جملات وسوسه انگیز " عضوی از تولیدکنندگان باشید، رئیس خود باشید و یا ماهانه میلیون‌ها تومان از کار در منزل بدست آورید"، استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان تصریح كرد: این افراد كلاهبردار بعد از جلب اعتماد کاربران، از افراد فریب خورده می‌خواهند که مبلغ درخواستی را از طریق پرداخت اینترنتی واریز کنند در حالی که فرد کلاهبردار بعد از دریافت مبلغی از افراد فریب خورده، که جمعا مبالغ بسیار زیادی می‌شود دیگر پاسخگو نیست و متواری می‌گردد.

این مقام انتظامی گفت: هرگونه فعالیت در زمینه مشاوره شغلی  و ارائه خدمات كاریابی  و همچنین بانك اطلاعاتی از فرصت‌های شغلی و جویندگان كار، توسط  اشخاص حقیقی و حقوقی، صرفا با دریافت مجوز امكانپذیر خواهد بود.

وی تاكید كرد: لذا  از كلیه كارجویان و متقاضیان مشاوره شغلی درخواست می‌شود هنگام مراجعه به مراكز كاریابی حتما از مجوز دار بودن آن دفتر اطمینان حاصل نمایند.

وی به شهروندان توصیه نمود: به راحتی فریب آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و حتی پیامک‌های دریافتی را نخورند و قبل از در اختیار گذاشتن وجه درخواستی و یا اطلاعات شخصی به اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره تعاون شهرستان مربوطه مراجعه و در خصوص صلاحیت آن شرکت یا موسسه کاریابی و مجوز‌های مورد نیاز جهت فعالیت تحقیق نمایند.