Gerdab.IR | گرداب

مرگ آرام مغزی کودکان با موبایل

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

ابزار‌ها و تلفن‌های الکترونیکی جدید که امروزه جزء بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد گشته است می‌توانند اثرات مخربی را بر روی آنها به‌ویژه کودکان داشته باشد.

به گزارش گرداب به نقل از آفتاب اگرچه این ابزار‌ها می‌توانند یک روش آموزش عالی برای پرورش ذهن و خلاقیت آنها باشد، اما استفاده بیش از حد و صفحه نمایش آن تاثیرات منفی را روی مغز کودکان می‌گذارد.

پیش از ظهور این ابزار‌های الکترونیکی کودکان تنها وقت خود را با مدرسه، گردش و تماشای تلویزیون پر می‌کردند، اما حالا بازی با این تلفن‌های همراه وقت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس آمارها روزانه کودکان ساعت طولانی را در جست‌و‌جوی برنامه‌های تلفن‌ها و ابزار‌های الکترونیکی سپری می‌کنند.

انجمن متخصصان اطفال آمریکا استفاده از این ابزار‌ها را پیش از سن دو‌سالگی منع کرده است اما متاسفانه چیزی حدود 90 درصد کودکان  سال به طول مداوم به تماشای تلویزیون پرداخته و از این ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید به راحتی شاهد اثرات مخرب این امکانات بر روی برقراری ارتباط در زندگی واقعی افراد باشید.

باید گفت که کودکان در این سن از قدرت بالایی در یادگیری برخوردارند که بهتر است از این توانایی در راهی درست و هدفمند استفاده کرد.

کودکانی که سالهای اولیه زندگیشان با استفاده از این ابزارهای الکترونیکی آغاز شده است در سنین بالاتر با اختلالاتی چون مشکل در مهارت‌های کلامی، رشد عاطفی و اختلال در یادگیری همراه خواهند بود.

تاثیرات مخرب این ابزارها در سالهای مدرسه به خوبی قابل رویت است.