Gerdab.IR | گرداب

جولان صفحات جعلی در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

برای اینکه در دام صفحات جعلی نیفتیم، همیشه باید قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به آدرس سایت توجه کنیم

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هرچه صنعت و تکنولوژی پیشرفت می کند، روش های بیشتر و جدیدتری برای کلاهبرداری کشف می شود. برای مثال فرض کنید مطلبی در باره امکانات حریم خصوصی جدید یک جامعه مجازی برای شما ایمیل می شود و با استفاده از تصاویر 100% واقعی به شما آموزش می دهد که چطور تنظیمات حریم خصوصی خود را به روز نگهدارید و در پایان یک لینک با عنوان ورود به جامعه مجازی جهت تغییرات حریم خصوصی برایتان ارسال می شود. شما بعد از کلیک بر روی آن، وارد جامعه مجازی مورد نظر می شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، به تنظیمات حریم خصوصی خود می پردازید غافل از اینکه نام کاربری و کلمه عبورتان به دست شخص هکر افتاده است.
 
مراقب صفحات جعلی در اینترنت باشید.
 
 اما چطور؟  یکی از ساده ترین روش ها برای  پیدا کردن رمز عبور قربانی، استفاده از صفحات جعلی یا همان Fake Page می باشد. این صفحات به صورتی طراحی می شوند که قربانی با یک نگاه ساده متوجه جعلی بودن آن نمی شود و دقیقا همانند سایت اصلی می باشند و فقط آدرس آن متفاوت است. شخص قربانی پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، مستقیم به سایت اصلی هدایت می شود و همزمان اطلاعات ورود حسابش برای هکر ارسال می گردد.
 
برای اینکه در دام این صفحات جعلی نیفتیم، همیشه باید قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به آدرس سایت توجه کنیم و اگر آدرس سایت برایمان ناشناس بود تحت هیچ شرایطی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نکنیم برای مثال وقتی می خواهید وارد صندوق پستی خود شوید حتما به آدرس زیر توجه کنید:
 
http://www.mail.yahoo.com
 
این آدرسی است که برای ورود به صندوق پستی YAHOO باید ببینید  و اگر چیزی غیر از این بود مطمئن باشید که در حال ورود به دام یک هکر می باشید.
 
هرگز روی لینک هایی که افراد ناشناخته برای شما ارسال می کنند کلیک نکنید.
اکر می خواهید وارد حساب کاربری خود شوید، آدرس آن را خودتان تایپ کنید و از لینک های خارجی استفاده نکنید.

مرتب رمز های خود را تعویض کنید و برای هر کدام از حساب هایی که در اینترنت دارید، رمز مجزا انتخاب کنید و هرگز از یک رمز مشترک برای همه حساب های خود استفاده نکنید.