Gerdab.IR | گرداب

باطری های گوشی جاسوس اطلاعات کاربران!

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

محققان دریافتند که وب سایت ها بدون اطلاع کاربران به جاسوسی اطلاعات فرد از طریق باطری گوشی می پردازند که امری غیر اخلاقی بوده و باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان،باطری های گوشی با ارسال یک سری اطلاعات از گوشی شما می توانند هویت‌تان را لو داده و شما را در اینترنت رد یابی کنند.
 
به گفته محققان امنیتی هرچقدر هم که کاربران اصول امنیتی و حوزه خصوصی خود را حفظ کنند،باطری های تلفن همراه قاتل حریم شخصی آن ها خواهند شد.
 
وجود نرم افزاری به نام HTML5 می تواند به وب سایت هایی که کاربر وارد آن ها می شود میزان باطری گوشی را گزارش داده و در نتیجه به وب سایت ها این امکان را می دهد که  در صورت ضغیف بودن باطری به نگه داشتن آن کمک کند.
 
HTML5 نام تکنولوژی است که به کاربران امکان خواندن سایت ها در اینترنت را می دهد. وب سایت ها برای نگه داشتن عمر باطری های ضعیف به کمک HTML5،اطلاعاتی را دریافت می کنند که به راحتی می توانند تلفن های کاربران را شناسایی و وبگردی های آن ها را بررسی کنند.
 
وب سایت ها و اسکریپت های مربوط به آن ها با بررسی میزان شارژ باقی مانده،از گوشی های کاربران اطلاعاتی در مورد میزان شارژ و طول عمر باطری دریافت می کنند که خود کاربر از آن مطلع نیست و به این ترتیب وارد اطلاعات شخصی کاربران می شوند.
 
به گفته محققان باید فکری به حال این وضع شود و کاربران از نوع اطلاعاتی که از آن ها فاش می شود آگاهی داشته و بتوانند آن را کنترل کنند.