Gerdab.IR | گرداب

مقابله دولت هند با سایت‌های هرزه‌نگاری

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

مقامات دولت هند می گویند بر مبنای یک دستور قضایی صدها سایت نمایش دهنده محتوای مستهجن و هرزه نگارانه را مسدود کرده اند تا با گسترش مفاسد اخلاقی در جامعه مقابله کنند.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از ایندین اکسپرس نوشت: تعداد سایت هایی که توسط دولت هند مسدود شده اند 857 مورد اعلام شده و همگی آنها حاوی محتوای مستهجن و غیراخلاقی بوده اند.
 
فهرست 17 صفحه ای شامل اسامی این وب سایت ها در اختیار شرکت های سرویس دهنده اینترنت در هند قرار گرفته تا آنها خود نسبت به مسدود کردن سایت های یاد شده اقدام کنند. این کار بر مبنای قانون فناوری اطلاعات هند مصوب سال 2000 صورت می گیرد.
 
البته این بلوکه کردن فعلا به طور موقت صورت می گیرد تا دستور نهایی قضایی برای تصمیم گیری در مورد این سایت ها صادر شود. بحث در مورد مقابله با سایت های مستهجن در هند از سال 2013 در جریان است و سرانجام تصمیم گرفته شد با توجه به اثار مخرب این سایتها بر روی جوانان و نوجوانان برای بلوکه کردن آنها اقدام شود.
 
دولت هند می گوید قرارگرفتن سرور بسیاری از این سایت ها در کشورهای دیگر و استفاده بسیاری از انها از آدرس های جایگزین از جمله مشکلاتی است که مقابله با سایت های یاد شده را دشوار می کند.