Gerdab.IR | گرداب

رئيس قوه قضاييه:

تحميل حقوق بشر غربي و جهان شمول پنداشتن آن، پذيرفتني نيست

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۹

آملي لاريجاني با اشاره به جنايات غرب و به ويژه آمريکا و نقض حقوق ابتدايي انسان از سوي آنان گفت: امروزه، کساني خود را پرچم دار حقوق بشر مي دانند که با تسلط بر کشورهاي مظلوم در پوشش مبارزه با تروريسم، عده اي را بي گناه نابود مي کنند.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به جنايات غرب و به ويژه آمريکا و نقض حقوق ابتدايي انسان از سوي آنان گفت: کساني که تمدن و پيشرفت خود را مديون کساني هستند، که آنان را ناجوانمردانه از اقصي نقاط دنيا براي بردگي ربوده‌اند و امروز نيز با استفاده از فضاهاي مجازي و ماهواره به صورتي نوين و خاموش فرهنگ‌ها و ارزش‌هاي انساني را تاراج مي‌کنند، حق ندارند براي بشر، حقوقي را تعريف كنند كه در نهايت در جهت منافع آنان باشد.


به گزارش گرداب، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه اعضاي ستاد حقوق بشر گفت: 1400 سال پيش زماني که مردم در حجاز دختران را زنده به گور مي‌کردند و انسان‌ها بر اساس رنگ پوست و نژاد آنان ارزش گذاري مي‌شدند، نبي مکرم اسلام (ص) حقوق واقعي بشر را ترسيم کردند و فرمودند: هيچ کدام از انسانها، سياه، سفيد، عرب و عجم هيچ کدام بر ديگري برتري ندارند و اين در حالي است که تا قبل از دويست سال گذشته غربيها و مدعيان حقوق بشر از جمله اسپانيا، انگليس، آمريکا فوج فوج مردم مظلوم را از اقصي نقاط دنيا به ويژه آفريقا ربوده و به بنگاه‌هاي سرمايه داري براي بردگي مي‌فروختند.

رئيس قوه قضاييه با انتقاد شديد از مواضع ضد بشري بعضي از کشورهاي غربي درباره تحميل يک طرفه ارزشهاي مورد نظر خود بر ديگر مردم دنيا به عنوان اصل ثابت حقوق بشر افزود: کدام عقل سليم مي‌پذيرد که کشوري که حجاب را براي زنان ممنوع مي‌کند، بتواند صاحب نظر در تبيين معيارهاي حقوق بشري باشد.

آملي لاريجاني اضافه کرد: امروزه، کساني خود را پرچم دار حقوق بشر مي دانند که با تسلط بر کشورهاي مظلوم در پوشش مبارزه با تروريسم، عده اي را بي گناه نابود مي کنند. به جنايت آمريکا و ناتو در افغانستان بنگريد که با وجود ادعاي مبارزه با مواد مخدر، بعد از اشغال اين کشور از سوي آنان، نه تنها توليد مواد مخدر چندين برابر شده است، بلکه مواد مخدر سنتي با هدايت آنان به صورت صنعتي و ترکيبات شيميايي جديد توليد مي‌شود.

رئيس قوه‌قضاييه با تاکيد بر ضرورت تبيين اسلام اصيل و ارزشهاي بي‌بدليل انساني آن گفت: قطعاً اگر اين موضوع به صورت متقن و صحيح تبيين شود و دنيا با معارف الهي اسلام ، آشنا شود، پرچمداري حقوق بشر را از مدعيان دروغين آن خواهد گرفت و خواهد پذيرفت که هيچ مکتب و ايدئولوژي غير الهي و مبتني بر ليبراليسم نخواهد توانست سعادت واقعي را براي بشر تامين کند.

لاريجاني با رد نظر سياستمداران غربي که مي‌انگارند حقوق بشر تبيين شده آنان براي همه دنياست اضافه کرد، اين ادعا خود بزرگترين ظلم به حقوق بشر است و اين يک ديکتاتوري نوين محسوب مي‌شود که بايد با تمسک به مباني استدلالي و نظري صحيح، آن را به چالش کشيد.

وي با تاکيد بر ضرورت دفاع از ارزشهاي انساني و حقوق بشري اسلام گفت: اکنون فقط دفاع کافي نيست و کشورهاي اسلامي و صاحب فرهنگ و ارزشهاي والاي بشري بايد با اتخاذ سياست ايجابي مبتني بر ارزشهاي الهي با شعارهاي دروغين حقوق بشري به مقابله بپردازند و اين ممکن نيست مگر اينکه صاحب نظران از علماي ديني، استادان و پژوهشگران با رصد کردن اعمال غير انساني غرب و مدعيان دروغين حقوق بشر، آنان را به چالش بکشند و بشر امروز را به تعليمات واقعي پيامبران الهي و اولياي دين رهنمون شوند.

رئيس قوه قضاييه با تذکر اشکالات تبيين حقوق بشر از سوي معتقدان به ليبراليزم تاکيد کرد: بايد بخشي در ستاد حقوق بشر مباحث فلسفي و نظري را دنبال کند و به صورت مستمر ضمن نقد اشکالات موجود در حقوق بشر غرب، راه‌هاي صحيح را تبيين کند و به صورت مقاله و مکتوبات علمي در سطح بين المللي مطرح نمايد.

يادآور مي‌شود در ابتداي اين جلسه دکترمحمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر با ارائه گزارش عملکرد اين ستاد به موفقيت جمهوري اسلامي ايران در زمينه تصويب گزارش کشورمان به شوراي حقوق بشر اشاره کرد و افزود: در زمينه حقوق بشر و اثبات حقانيت ارزشهاي اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ضروريست سرمايه‌گذاري‌هاي مناسب صورت گيرد و اين مصوبه ‌نشان داد که مي‌توان با اتکا بر اصول درست، حقايق را تا حدي روشن کرد و از غرض‌ورزي بدخواهان ايران اسلامي در زمينه حقوق بشر جلوگيري کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران