Gerdab.IR | گرداب

جنگ‌ سایبری و تهدیدات الکترومغناطیس

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

سردار جلالی در همایشی اعلام کرد که حمله با ویروس استاکس‌نت به ایران «جنگ سایبری» بود. وی در مورد انواع تهدیدات در جنگ سایبری نیز صحبت کرد.

به گزارش گرداباز  سایبربان؛ سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در همایش سامانه‌های حفاظت جمعی مدرن در مورد جنگ سایبری گفت: «در حوزه‌های سایبری خیلی از کشورهای در حال تشکیل ارتش سایبری هستند.

مثل ارتش سایبری آفندی آلمان که در روزهای گذشته خبر تشکیل آن مطرح بوده است و لذا خیلی از حملات من‌جمله حمله استاکس‌نت به ایران به‌نوعی حمله جنگی سایبری تلقی می‌شود»

همچنین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت که از منظر پدافند غیرعامل، تهدیدات به چند دسته تقسیم می‌شود. دودسته از این تهدیدات، سایبری و تهدیدات الکترومغناطیس هستند.

وی در این راستا افزود: «اساسی‌ترین فناوری‌ای که امروزه در دنیا در حال رشد و توسعه است، فناوری سایبری است که در کنار بهره‌برداری از فرصت‌ها، لایه‌های مختلفی از تهدید را ایجاد کرده است، مسئله‌‌ی فناوری سایبری ترکیبی ایجاد کرده است که در همه حوزه‌ها، مفاهیم جدیدی از جنگ و صلح و تهدید و فرصت را در کنار خود ایجاد کرده است.

همچنین وی در مورد تهدیدات الکترومغناطیس گفت که این تهدیدات در واقع نوعی از تهدید است که همه‌ی سامانه‌های الکترونیک را دربر می‌گیرد و به‌شدت توسعه‌یافته است.