Gerdab.IR | گرداب

دستور انگلیس به گوگل!

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

گوگل بر مبنای دستور مقامات انگلیسی لینک به برخی مقالات در مورد قانون جنجالی حق فراموش شدن، را حذف خواهد کرد.

به گزارش گرداب فارس به نقل از پی سی ورلد نوشت، بر مبنای مصوبه سال گذشته اتحادیه اروپا، در صورت شکایت کاربران از لینک دادن موتور جستجوی گوگل به اخبار و مقالاتی که شهرت و اعتبار شهروندان عضو این اتحادیه را خدشه دار می کند، گوگل موظف است لینک به این مطالب را از جستجوگر خود حذف کند.
 
حال گوگل به برخی اخبار و مقالات در مورد پاک کردن این محتویات لینک داده و این امر موجب اعتراض مقامات انگلیسی شده که معتقدند این کار هم به معنای نقض قانون حق فراموش شدن است.
 
کمیسیونر اداره اطلاعات دولت انگلیس این هفته فرمانی صادر کرده که به موجب آن گوگل باید تا 35 روز آینده لینک به مقالات یاد شده را پاک کند. گوگل می تواند درخواست فرجام خواهی خود در برابر این حکم را به دستگاه قضایی انگلیس تقدیم کند.
 
گفتنی است که این قانون تنها در مورد دامنه های اروپایی گوگل کاربرد دارد و لینک به محتوای مورد اعتراض شهروندان از سایر دامنه های جهانی گوگل پاک نخواهد شد.
 
مقامات انگلیسی زمانی در این مورد حساسیت نشان دادند که یک شهروند این کشور از لینک دادن گوگل به خبری در مورد پاک کردن لینک به محتوای مورد اعتراضش در ماه های گذشته خبر داد. گوگل هنوز در این مورد واکنش رسمی از خود نشان نداده است.