Gerdab.IR | گرداب

تداوم رسوایی اخلاقی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

بعد از افشای داده های کاربران سایت غیر اخلاقی Ashley Madison توسط هکرها حالا لرزه بر اندام 37 میلیون نفر از کاربران آن افتاده است. چیزی که بر بحران همسران خیانت کار استفاده کننده از این سایت خواهد افزود.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران در پایگاه اینترنتی اشلی مادیسون (Ashley Madison)، افرادی که می خواستند به همسرانشان خیانت کنند، به این وبگاه مراجعه و با دیگرانی که می خواستند به همسرانشان خیانت کنند، آشنا می شدند. این وب سایت کاربران خود را با شعار «زندگی کوتاهه، یک عشق بازی داشته باش» کاربران خود را ترغیب به خیانت علیه همسرانشان می کرد.

چندی پیش گروه هکری موسوم به Impact Team با نفوذ در این سایت، اطلاعات 37 میلیون نفر را به دست آوردند و هشدار دادند اگر شرکت ای ال ام (Avid Life Media (ALM، مالک این وبگاه، آن را تعطیل نکند، اطلاعات مشتریان را منتشر خواهد کرد.

هکرها در نهایت به وعده خود عمل کردند و چندی پیش داده های کاربران این سایت غیر اخلاقی را در اینترنت در معرض عموم قرار دادند. در پی انتشار مشخصات مشتریان اشلی مادیسون، اطلاعات یک میلیون و دویست همسر خائن در انگلیس  نیز افشا شد و احتمال می رود تصاویر مستهجن این مشتریان نیز بزودی منتشر شود که موج نگرانی همسران خائن را در پی داشته است.

سایت مستهجن اشلی مدیسون دامن نظامیان آمریکایی را هم گرفت! + لینک اطلاعات

انتشار داده های کاربران این سایت غیر اخلاقی همچنین در آمریکا جنجال برانگیز شده است. چراکه خیانت هزاران شخصیت سیاسی و نظامی این کشور در زندگی زناشویی را فاش می کند. در لیست اطلاعات منتشر شده از داده های کاربران این سایت بیش از 15000 اطلاعات حساب کاربری با دامنه .mil و .gov متعلق به حوزه نظامی و دولتی آمریکا مشاهده می شود.

اطلاعات نظامیان و دولت مردان امریکایی در پایگاه غیر اخلاقی Ashley Madison

اگر چه برخی رکوردهای این لیست به نظر جعلی می رسد، اما رکوردهایی با جزئیات کامل حساب کاربری شامل پروفایل های مطابق با اطلاعات حساب بانکی و شخصی افراد به سختی قابل انکار است. وزارت دفاع آمریکا تا کنون واکنش صریحی در این باره نشان نداده است اما یکی از سخنگویان پنتاگون در ایمیلی اظهار داشته : "ما از این موضوع آگاه هستیم. با این حال خدمات ما در یک محل متمرکز نیست و تایید آدرس ها توسط سرویس های ما زمان بر است."

با این وجود بسیاری از آدرس های ایمیل افشا شده مربوط به مراکز نظامی خاص آمریکایی است. برای مثال 32 آدرس در لیست به cvn74.navy.mil ختم می شود که مربوط به ناوگان هوابرد ایالات متحده است.

تحلیل ها نشان می دهد 1655 مورد از آدرس ها مربوط به دامنه navy.mil ، 809 مورد مربوط به دامنه usmc.mil (نیروی دریایی marin) و 206 مورد با پسوند mail.mil ختم می شوند.

این در حالیست که استفاده از رایانه یا حساب ایمیل .mil برای دسترسی یا ثبت نام در سایت های پورنوگرافی طبق قوانین وزارت دفاع آمریکا ممنوع است و با متخطیان برابر قوانین دادگاه نظامی آمریکا برخورد خواهد شد.

شرکت ALM در پاسخ به خبرگزاری رویتر برخی از داده های منتشر شده را تایید کرده اما گفته، هرگز داده های کارت اعتباری افراد را بر روی وب سایت نگهداری نمی کرده است.

این پایگاه اینترنتی از کاربران خود مبلغ نوزده دلار برای پاک کردن پرونده هایشان بلافاصله پس از هک شدن درخواست کرده بود، اما این تلاش ها به جایی نرسید.

گفتنی است؛اطلاعات فاش شده از این پایگاه نشان می دهد مردان بیش از نود درصد از کاربران این پایگاه را تشکیل می دهند.