Gerdab.IR | گرداب

انتظاری:فضای مجازی چندمدیریتی شده

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

انتظاري دبير شوراي عالي فضاي مجازي گفت: متاسفانه نهادهاي مختلفي در بحث مديريت فضاي مجازي وارد شده اند و هماهنگي لازم در برخي از بخش ها وجود ندارد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن انتظاري با اشاره به بحث چند مديريتي در فضاي مجازي گفت: در حکم شوراي عالي فضاي مجازي تصريح شده است که شورا بايد نقطه کانوني تصميم گيري، سياستگذاري و هماهنگي ها در زمينه فضاي مجازي باشد اما برخي از دستگاه ها تعصباتي دارند که باعث شده است درباره اين موضوع مقاومت نشان دهند.
 
وي ادامه داد: اگر نهادهاي فعال در فضاي مجازي با شوراي عالي هماهنگ نشوند، فضاي مجازي کشور دچار رکود و آسيب خواهد شد و ما در تلاش هستيم که ميان همه دستگاه ها، هماهنگي لازم ايجاد شود.
 
دبير شوراي عالي فضاي مجازي درباره اجرا نشدن تصميمات اين شورا در ديگر نهادها افزود: در قانون بودجه سال 94 مصوبه اي از جانب مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است که به موجب آن، همه اعتبارات دستگاه هاي اجرايي در حوزه فضاي مجازي بايد به تاييد شورا برسد و کنترل اين اعتبارات مي تواند ضامن اجراي سياست هاي شورا در نهادهاي مختلف باشد.
 
وي اضافه کرد: اخيرا نامه اي به آقاي نوبخت رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي ارسال کرده ايم تا اين سازمان هم تخصيص اعتبارات را با هماهنگي شوراي عالي فضاي مجازي انجام دهد.
 
نهادهاي مختلفي از جمله شوراي عالي فضاي مجازي، وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد ، کارگروه تعين مصاديق مجرمانه ، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و پليس فتا هر يک سياست هايي را براي مديريت فضاي مجازي اجرا مي کنند و سکان فضاي مجازي کشور را به سوي خود مي چرخانند.