Gerdab.IR | گرداب

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد:

نماد اعتماد را در خرید اینترنتی جدی بگیرید

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

تنها نیم درصد شکایت‌ها مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد است میزان شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد بسیار کم است و فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.

به گزارش گرداب باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی نیک نفس گفت: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهایشان را در این فروشگاه‌ها انجام دهند زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این مکان ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.
 
وی تاکید کرد: مطمئنا اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.
 
نیک نفس ضمن هشدار به مردم خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.
 
وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته اند و پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.
 
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت: این 700 شکایت رسمی تلقی نمی‌شود و شامل گزارش‌هایی است که مردم برای پیگیری و نظارت‌های بهتر به ما اطلاع می‌دهند.
 
وی بیشتر شکایات مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایات مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.
 
نیک نفس به ماده 87 قانون نظام صنفی جدید اشاره کرد و افزود: پیش نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.