Gerdab.IR | گرداب

ربیعی خبر داد:

۱۰۰ هزار شغل در صنعت فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم گیری ایجاد ۱۰۰هزار شغل در صنعت فناوری اطلاعات در شورای عالی اشتغال خبر داد.

به گزارش گرداب از مهر، علی ربیعی امروز در مراسم ارتقاء پروانه فعالیت اپراتور تلفن همراه رایتل وابسته به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هدفگذاری برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در دستور کار است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.
 
وی با بیان اینکه شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) دیگر حیات خلوت دولت نیست، اضافه کرد: تامین اجتماعی استقلال بیشتری نسبت به گذشته دارد و رئیس جمهور نیز تاکید ویژه ای بر این مسئله داشته است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشرفت این پروژه نشان می دهد که کاربران جای کارگرهای تامین اجتماعی را خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به سرعت توسعه نسل های تلفن همراه، گفت: در زمینه فضای مجازی از سالهای قبل تحقیقاتی داشته ام و آسیب پذیری روابط دختر و پسر در فضای مجازی، همچنین رابطه انسان در این فضا و نیز اخلاق و اینترنت را مورد بررسی قرار داده ام. در این تحقیقات مشخص شد که بیشترین مصرف کاربران در فضای مجازی مربوط به چت است.
 
وی گفت: اما تحقیقی که یکی از دانشجویان اینجانب به تازگی انجام داده است، نشان می دهد که این نوع مصرف تغییر کرده و هم اکنون بالاترین مصرف اینترنت به اقتصاد و پس از آن به بعد علمی مربوط می شود.
 
وزیر کار با بیان اینکه کنش اقتصادی در فضای مجازی رتبه اول را گرفته است، افزود: در همین حال تاثیرات مثبت اخلاقی در فضای مجازی دیده می شود و نسل های موبایل نیز تاثیرات مثبت فرهنگی را به همراه خواهند داشت.
 
ربیعی با بیان اینکه اتفاق بزرگی در اقتصاد و مدیریت دانش با ارتقاء تلفن همراه به وجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: استفاده از موبایل، سبک زندگی بهتر و استحکام خانواده را به همراه خواهد داشت.
 
به گزارش مهر، در این مراسم ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر کار نیز با اشاره به رشد ۱.۵ درصد اقتصاد، در صورت ۱۰ درصد سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات، گفت: یکی از مظاهر صنعتی شدن، ایجاد زیرساختهای شبکه ای فناوری اطلاعات است.
 
وی یکی از معظلات بخش ارتباط کشور را کمبود محتوای مفید اعلام کرد و گفت: کاربران با دو چالش سرگرمی و اطلاع رسانی در این حوزه مواجه اند.
 
فیروز آبادی کاهش شکاف دیجیتالی را از جمله دستاوردهای ارتقاء شبکه رایتل به نسل چهارم تلفن همراه عنوان کرد و گفت: پهنای باند اینترنت باید تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد و وعده اقتصادی شدن نسل پنجم موبایل نیز تا سال ۲۰۲۰ داده شده است.
 
قائم مقام وزیر کار با بیان اینکه رایتل تاکنون ۱۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است، از ارائه دیپلم مهارتی توسط آموزش های موبایلی این اپراتور خبر داد که تاکنون ۳۵ هزار نفر موفق به دریافت آن شده اند.