Gerdab.IR | گرداب

گجتی برای کنترل خواب کاربران

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

سامسونگ حس‌گر جدید و هوشمندی را برای کنترل کیفیت خواب کاربرانش عرضه کرده که می‌تواند در بهبود و میزان خواب مؤثر باشد.

به گزارش گرداب از مهر؛ گجت‌های متفاوت و بسیاری از سوی شرکت‌های مختلف برای رصد یا ارتقای خواب کاربران تولید و عرضه می‌شوند. سامسونگ محصول جدیدی را با نام «SLEEPsense» عرضه کرده که به کنترل خواب کاربرانش می‌پردازد.

حس‌گر جدید سامسونگ از ضخامتی حدوداً یک سانتی‌متری برخوردار است که در زیر تخت یا بستر کاربران قرار گرفته و از این طریق می‌تواند به رصد میزان خواب و همین‌طور استراحت کاربرانش در طول شبانه‌روز پرداخته و داده‌ها را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

این گجت هوشمند علاوه بر رصد خواب کاربرانش می‌تواند با سایر گجت‌ها نیز ارتباط برقرار کند.

برای مثال، حس‌گر SLEEPsense می‌تواند با سیستم تهویه هوا، تلویزیون یا حتی درب‌های ورودی هوشمند ارتباط برقرار کند تا بر کیفیت خواب کاربرانش افزوده شود. کاربران در زمان استراحت به‌سادگی و بدون اینکه بستر خود را ترک کنند، با استفاده از حس‌گر SLEEPsense و با ارسال دستوری ساده می‌توانند تلویزیون یا لامپ‌ها را خاموش کنند.

از دیگر ویژگی‌های این حس‌گر می‌توان به فناوری «EarlySense» در آن اشاره کرد که قادر به کنترل علائم حیاتی کاربرانش مانند ضربان قلب، میزان تنفس و ... است. کاربران با استفاده از این گجت هوشمند می‌توانند به بررسی میزان یا کیفیت خواب خود پرداخته تا استراحت بهتری را تجربه کنند.

این گجت با برقراری ارتباط با تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها می‌تواند اطلاعات و داده‌ها را به کاربرانش منتقل کند. حس‌گر هوشمند سامسونگ تا پایان سال جاری وارد بازار فناوری کره‌ی جنوبی و همین‌طور سایر کشورها خواهد شد اما هنوز قیمت دقیقی برای این گجت اعلام ‌نشده است.