Gerdab.IR | گرداب

اینترنت اشیا در فرانسه

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

شرکت ارنج قصد دارد تا سال 2020 به بهترین ارائه دهنده خدمات اینترنت اشیا در فرانسه تبدیل شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ اپراتور تلفن همراه ارنج (Orange) که در چندین کشور شعبه دارد.

علاوه بر شبکه‌های سلولی، (شبکه مخابرات رادیویی است که ناحیه تحت پوشش آن به بخش‌های متعددی که سلول نامیده می‌شود تقسیم شده ‌است.) قصد دارد در شبکه­ی "LPWA" یا "Low Power Wide Area" سرمایه‌گذاری کند. این شبکه، نوعی شبکه با پهنای باند کم است که تضمینی برای اتصال با انرژی و هزینه‌ی کم را فراهم می‌کند. شرکت ارنج قصد دارد این شبکه را با استفاده از فناوری برد بالا (LoRa) در تمام فرانسه گسترش دهد.
 
بخشی از استراتژی این استفاده گسترده از اینترنت اشیا تا سال 2020 است. این شرکت قصد دارد تا در سال 2018 ششصد میلیارد یورو از طریق اینترنت اشیا درآمد داشته باشد. بعد از 10 سال که این شرکت سرویس "M2M" (سرویس ماشین به ماشین که در آن سیستم‌های مختلف از طریق اینترنت، بدون دخالت انسان به ارتباط با یکدیگر می‌پردازند.) از طریق شبکه‌های "2G"، "3G" و "4G" ارائه می‌دهد، این شرکت خود را برای ورود به رقابت اینترنت اشیا آماده می‌کند.
 
شرکت ارنج می‌خواهد فرانسه را به شهری هوشمند تبدیل کند و برای این کار از شبکه‌های 2G و 4G در سال 2017 و 5G در 2022 استفاده خواهد کرد.
 
استفان ریچارد (Stephane Richard)، مدیر ارشد اجرایی ارنج، گفت:«سرعت توسعه‌ی اینترنت اشیا سالانه رو به افزایش است. ما معتقدیم تا سال 2020 بیش از 25 میلیون دستگاه از اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کنند.»
 
ریچارد ادامه داد: «راه برد این شرکت تبدیل شدن به بهترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت اشیا تا سال 2020 است. این کار به کمک فناوری LoRa که توسعه‌ی آن در سه ماهه‌ی اول سال 2016 شروع می‌شود، انجام خواهد شد.»
 
وی افزود: «ما می‌خواهیم فرانسه را به شهری هوشمند تبدیل کنیم و برای توسعه‌ی فناوری LoRa از کمک بیش از 30 شرکت دیگر استفاده می‌کنیم.»
 
این شرکت قصد دارد تا با استفاده از روش‌های مختلف همه‌ی اشیا و ابزارهای مختلف را به اینترنت اشیا مجهز کند.