Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات در دیدار با سفیر روسیه

تحریم‌ها علیه روسیه غیرعقلانی است

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات در دیدار با سفیر روسیه در ایران با استقبال از سفر وزیر ارتباطات روسیه به ایران در آینده‌ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد: این سفر زمینه همکاری مشترک در بخش IT پست، مخابرات و ماهواره را فراهم کند.

به گزارش گرداب از تسنیم، محمود واعظی در این دیدار با اشاره دیدگاه دولت در زمینه روابط با روسیه گفت: تاکید رییس جمهور بر این است که در دوران پساتحریم و جدای از اتفاقات پیرامون، روسیه به عنوان همسایه همیشگی ایران مطرح است و باید روابط اقتصادی، سیاسی، صنعتی و امنیتی را با آن گسترش دهیم.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس بنای ما بر همکاری بوده و در این راستا هیچگونه محدودیتی نداریم.
 
او همچنین با اشاره به دیدار دکتر روحانی با رییس جمهور روسیه گفت: در این دیدار دکتر روحانی به آقای پوتین گفتند که ما طعم تحریم‌ها را چشیده‌ایم و تحریم‌های غرب ضد روسیه را غیر عقلانی می‌دانیم و آمادگی داریم هرگونه کمکی در این زمینه باشد، به روسیه ارایه دهیم.
 
واعظی همچنین به علاقه‌مندی آذربایجان در این خصوص اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج مثبت کمیسیون مشترک می‌تواند تقویت زمینه‌های همکاری دو جانبه و چند جانبه باشد که در این زمینه با توجه به اینکه ریاست کمیسیون ترکیه و آذربایجان بر عهده اینجانب است این موارد بهتر عملی می‌شود.
 
وی در ادامه از تلاش مجموعه وزارت ارتباطات در برگزاری هر چه بهتر کمیسیون مشترک با روسیه خبر داد و گفت: بسیار علاقه‌مندیم این کمیسیون از حالت تشریفاتی خارج و تبدیل به کمیسیونی با دستور کار مشخص و مدون شود.
 
او در این زمینه گفت: برای همکاری و گسترش روابط، خواهان کمیسیون مشترک کاری هستیم و در این زمینه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هماهنگی کرده تا با پیشنهادات روشن در آن حاضر شوند.
 
واعظی با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری درباره روابط بانکی، صنعت، نفت و گاز و به ویژه بخش خصوصی دو طرف ادامه داد: زمینه همکاری ایران و روسیه در بخش صنعت، نظامی، تجارت، علمی، فرهنگی بسیار گسترده است و امیدواریم به سرعت توسعه یابد.
 
وزیر ارتباطات در مورد اتصال خط آهن سراسری ایران از طریق آذربایجان به روسیه نیز گفت: با توجه به مذاکرات گذشته علاقه‌مندیم این خط بین سه کشور زودتر کشیده شود.
 
وی از علاقه‌مندی بخش خصوصی دو طرف جهت سرمایه‌گذاری خبر داد و اظهار داشت: باید تلاش کرد بستر فعالیت بخش خصوصی دو طرف فراهم شود.