Gerdab.IR | گرداب

سیاست‌ پدافند غیرعامل تغییر نمی کند

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از اهداف تصویب سند سازمان پدافند غیرعامل این بود که با تغییر دولت‌ها در سیاست‌های کلان کشور در این حوزه تغییری حاصل نشود.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در محل سازمان پدافند غیرعامل حکم فرمانده معظم کل قوا تنفیذ شده و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در دوره جدید با حکم مقام معظم رهبری به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل منسوب شد.

سردار جلالی در این مراسم با اشاره به مأموریت‌های گسترده سازمان پدافند غیرعامل عنوان داشت: شأن نزول این جلسه اجرای یکی از بندهای اساسنامه پدافند غیرعامل کشور است که تصریح می‌کند رئیس این سازمان بنا به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تأیید فرمانده معظم کل قوا منسوب می شود.

وی افزود: جرقه اصلی تشکیل نهادی با این عنوان را اولین بار یکی از افسران هوانیروز زد که با ارسال نامه‌ای به دفتر فرماندهی معظم کل قوا به الزامات و نیازهای کشور در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرده بود. بر همین اساس هم بود ابتدا با تدبیر مقام معظم فرماندهی کل قوا کمیته پدافند و سپس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به مسئولیت‌های خطیر این نهاد گفت: هدف پدافند غیرعامل کاهش اثر تهدیدات بر حوزه‌های مختلف کشور است. از همین رو است که نیازمند یک عملکرد ملی، پویا و هوشمند هستند.

سرتیپ جلالی به اقدامات صورت گرفته به منظور تعیین چارچوب‌های قانونی برای تحقق مقوله پدافند غیرعامل در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در برنامه چهارم و پنجم نیز پیش بینی‌هایی شده بود و لذا در همین راستا در ابتدای سال 85 طرحی را تهیه کرده و به مجلس فرستادیم که پس از بررسی‌های صورت گرفته رئیس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس به بخش‌هایی اشاره کرد که در حوزه اختیارات فرماندهی معظم کل قوا بود.از همین سال گذشته اساسنامه این سازمان تدوین و به محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد که خوشبختانه مورد تصویب معظم له قرار گرفت. بر این اساس سازمان پدافند غیرعامل یک نهاد لشکری، کشوری و حاکمیتی است که نیازهای کشور را در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل پاسخ می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد:یکی از اهداف سند جامع پدافند غیرعامل کشور این است که با تغییر دولت‌ها در سیاست‌های کلان دفاعی کشور در این حوزه تغییر خاصی رخ ندهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان گفت: اینجانب توفیق دارم تا هر زمان که مقام معظم رهبری صلاح بدانند، در این سمت خدمت‌گزار باشم.