Gerdab.IR | گرداب

رويكرد پدافند امروز با ديروز متفاوت است

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴

سردار جلالي در حاشيه از تغيير رويكرد پدافند غيرعامل خبر داد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه مراسم انتساب حكمش از سوي مقام معظم رهبري به عنوان "رئيس پدافند غيرعامل ايران" در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه اهم اولویت هایتان پس از صدور حکم مقام معظم رهبری در دوره جدید ریاستش چه خواهد بود اظهار داشت: ضمن تسلیت به مناسبت حادثه ناگوار منا با توجه به تصویب اساسنامه سازمان و ابلاغ حکم ریاست توسط مقام معظم رهبری ضرورت های عمده در این حکم مربوط به تحول، تغییرات و تهدیدهای کشور در حوزه های مختلف است.
 
وی با بیان اینکه این ضرورت ها از نرمترین حوزه ها تا سخت ترین آن ها را در بر می گیرد افزود: رسالت سازمان رصد، پایش و تشخیص به موقع این تهدیدات است که بتواند به موقع اقدامات لازم علیه آن ها را انجام دهد.
 
جلالی تصریح کرد: رویکرد توجه دقیق به حوزه های تهدید با توجه به مسائل تخصصی هر حوزه است رویکرد ما دیگر رویکرد پدافند سنتی نیست بلکه هر حوزه متناسب با خودش به نگاه علمی و دانش محور نیاز دارد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار داشت: طبیعتا این رویکرد نیازمند همدلی و پشتیبانی تمامی دستگاه ها به ویژه مراکز علمی وپژوهشی است که بتواند این حوزه ها را به طور کامل مورد شناسایی قرار دهد.

 
جلالی تاکید کرد: حصول اطمینان از آمادگی کشور در برابر تهدیدات که بیشتر بر روی بخش های غیرنظامی تاکید دارد و می کوشیم با برگزاری رزمایش ها و کارهای آموزشی این مهم را عملی سازیم و دستگاه های کشور را برای مقابله با هر حادثه ای آماده گردانیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در شورای عالی سازمان پدافند غیرعامل به صورت ماهانه جلساتی تشکیل می دهیم و دستورالعمل های لازم را تصویب می کنیم؛ دستورالعمل های جدید مربوط به ساختار پدافند غیرعامل دردستگاه ها و استان های کشور می شود که آن را تصویب کرده ایم و امیدواریم اجرایی شود.