Gerdab.IR | گرداب

فرمانده انتظامی گرگان خبر داد:

"تلگرام" باز هم قربانی گرفت/ اخاذی از دختر جوان با فیلم و عکس

تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴

فرمانده انتظامي شهرستان گرگان از يك مورد اخاذي اينترنتي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ شعبان غربا فرمانده انتظامي شهرستان گرگان گفت: روز گذشته در راستاي تماس يكي از شهروندان با پليس 110 مبني بر وقوع يك مورد اخاذي از يك خانم 24 ساله موضوع به صورت جدي در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان گرگان قرار گرفت.

وي ادامه داد: پس از مراجعه نزديكترين واحد گشتي به محل كار فرد تماس‌گيرنده، ماموران دريافتند كه اين خانم 24 ساله به دليل توطئه‌هاي پرويز 35 ساله ساكن گرگان به صاحب اين مغازه پناه آورده و از وي درخواست كمك كرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان گرگان خاطرنشان كرد: اين خانم 24 ساله كه ساكن يكي از شهرستان‌هاي استان خراسان شمالي است، در اظهاراتش به پليس گفت كه مدتي پيش از طريق شبكه اجتماعي تلگرام با شخصي آشنا شد كه خود را بهرام معرفي كرد و پس از رد و بدل كردن عكس، ارتباط مجازي ما بيشتر شد.

سرهنگ غربا گفت: اين خانم ادامه داد: پس از مدتي، بهرام مرا تهديد كرد كه اگر به گرگان نيايم و خواسته‌هاي او را برآورده نكنم، عكسم را همه جا پخش خواهد كرد و آبرويم را مي‌برد.

وي اضافه كرد: اين دختر جوان تاكيد كرد كه براي حفظ آبرويش به گرگان آمده اما در زمان ملاقات با اين فرد متوجه شد كه فرد مورد نظر در زمان ارسال عكس خودش، براي فريب اين دختر جوان، عكس ديگري را ارسال كرده اما با تهديد وي، چند روزي در خانه اين فرد زنداني بوده است.

فرمانده انتظام شهرستان گرگان تصريح كرد: اين خانم 24 ساله نيز در فرصت مناسب و در زماني كه متهم در خانه نبوده، بلافاصله از محل متواري شد و به صاحب مغازه محل پناه برده است.

سرهنگ غربا بيان كرد: بلافاصله با هماهنگي مرجع قضايي و انجام تعقيب و مراقبت پليسي، متهم در هنگام پرسه‌زني در محل، شناسايي و دستگير شد.

وي افزود: در بازرسي از متهم، ماموران يك دستگاه تلفن همراه را كشف كردند كه پس از بازديد از تلفن همراه وي، ماموران تعداد زيادي تصاوير غيراخلاقي را كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان گرگان اظهار كرد: تحقيقات تكميلي قضايي و انتظامي براي تكميل شدن پرونده همچنان ادامه دارد.
 
سرهنگ غربا تاكيد كرد: دفت در استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي بخصوص شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي، عدم اشتراك تصاوير و دقت در پاسخ به پيام‌هاي افراد ناشناس، از جمله مواردي است كه با رعايت آن به سادگي مي‌توان از پيشگيري وقوع چنين آسيب‌هايي جلوگيري كرد.
 
وي گفت: آموزش استفاده از فضاي مجازي، آگاه‌سازي در خصوص آسيب‌هاي پيرامون استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي و توجه به توصيه‌هاي پليسي و امنيتي نقش بسيار موثري را در پيشگيري از وقوع جرائم اينترنتي دارد.

سرهنگ غربا در پايان ابراز كرد: بانوان بيشترين اقشاري هستند كه طعمه سودجويان و فرصت‌طلبان قرار مي‌گيرند، لذت رعايت نكات حفاظتي و پيشگيرانه، براي بانوان و دختران يك امر ضروري و حياتي است.